Маршрутні таксі в Кропивницькому возять пільговиків, але не возять пенсіонерів
Неповага до пенсіонерів збоку маршрутників – це класика міського пасажироперевезення. Роками пенсіонерів вигонили з транспорту, мотивуючи це відсутністю пільгових місць, часовими рамками, або просто не зупинялись. Зараз взяти гроші за проїзд з пенсіонера за віком водії маршруток мають повне право. Справедливо це чи ні? Хтось скаже, що люди пропрацювали все життя на заводах і заслуговують на цю пільгу всюди, а дехто подумає про небажання катати старих за власний кошт, який він сплачує через податки.
В опублікованому на урядовому порталі інтерв’ю Міністр соціальної поліцтики Андрій Рева пояснив, чому були відмінені пільги. Він акцентував увагу на значному впливі надання пільг на цілі галузі економіки. Він навів ситуацію в транспортній галузі, а саме на залізниці, де перевезення пасажирів є збитковими через відсутність фінансування перевезень пільгових категорій населення, що впливає на стан рухомого складу, та, у свою чергу, призводить до підвищення вартості вантажних перевезень, як відповідь на збитки. Це, відповідно, призводить до відтоку клієнтів, та спричиняє подальший ріст тарифів.
- Кожен, хто заходить в транспортний засіб, повинен платити, а задача держави – компенсувати витрати тій людині, яка не має можливості оплатити проїзд, - заявив Міністр соціальної політики. - Куди витратити гроші – має стати вибором самої людини, а ми повинні забезпечити їх фінансово. Це стане правильним стратегічним кроком, оскільки, поки за кожну послугу не буде сплачено, ми не побудуємо нормальну економіку, в якій є можливість порахувати витрати та прибутки.
Ситуація з перевезеннями в маршрутках аналогічна. Перевізники були змушені останній рік перевозити пенсіонерів безоплатно та терпіли збитки, бо держава відмовилася платити кошти з державного бюджету переклавши це на плечі місцевих рад. Комунальні підприємства апріорі залишаються збитковими, бо якраз за допомогою них всі пільгові категорії їздять безкоштовно.
Під час пресконференції в приміщенні міської ради начальник управління транпорту та зв’язку міської ради Олександр Вергун повідомив, що пільговики сьогодні мають право проїзду, як в маршрутних таксі, так і в комунальному транспорті. Щоправда в маршрутках кататись можуть не всі. В них безоплатно подорожують учасники бойових дій (в т.ч. учасники АТО); інваліди війни; особи які супроводжують інваліда війни 1 групи; учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які належать до 1 і 2 категорій; інваліди 1 і 2 груп; діти-інваліди; особи, які супроводжують інвалідів 1 групи або дитину-інваліда; діти до 6 років (без права займати місце); діти з багатодітних сімей; діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування.
На комунальному транспорті сьогодні мають право безкоштовно їздити люди усіх пільгових китегорій. Окрім перелічених, міськими автобусами та тролейбусами мають право безкоштовно подорожувати пенсіонери за віком; реабілітовані особи, які стали інвалідами внаслідок репресій, або пенсіонерами; ветерани міської служби; ветерани органів внутрішніх справ; ветерани податкової міліції; ветерани державної пожежної охорони; ветерани державної кримінально-виконавчої служби України; ветерани служби цивільного захисту; ветарани служби спеціального зв’язку та захисту інформації.
Також під час заходу виступив представник перевізників Дмитро Вінницький. Він сказав, що маршрутники будуть лояльними до пенсіонерів, які подорожуватимуть на віддалені райони міста куди не курсує комунальний транспорт.
Зазначимо, станом на сьогодні у Кропивницькому із 240 тисяч населення - 70 тисяч складають саме пільговики, що становлять 60% всього пасажиропотоку в обласному центрі.
Світлана Барвінок
Нагадаємо: Оксана Марченко на "Интере" построит дом для девочки, которая в 14 лет стала мамой для братьев и сестры