У Кропивницькому обговорили типові помилки кадровиків
«Які порушення найчастіше зустрічаються на підприємствах під час ведення кадрової документації?», «Які типові помилки допускаються працівниками кадрових служб?» – такі питання обговорювались під час чергового засідання HR-клубу, що відбулося у приміщенні Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості.
Відкриваючи засідання Яна Шевченко, начальник відділу взаємодії з роботодавцями міськрайонного центру зайнятості, підкреслила: «Працівники відділу кадрів мають чітко знати норми чинного законодавства, які стосуються трудових правовідносин та ведення кадрової документації, щоб впевнено застосовувати їх у практичній діяльності, – адже неправильна організація кадрового діловодства, а тим більше – порушення законодавства про працю, може призвести не лише до необхідності сплати штрафів, а й до судових позовів та неприємних наслідків у разі їх задоволення».
У свою чергу Світлана Ткаченко, hr-менеджер та за сумісництвом інспектор з кадрів ПрАТ «Цукрогідромаш», доповіла про найчастіші помилки у кадрових документах та надала рекомендації як їх не допустити.
Зокрема, С. Ткаченко детально окреслила такі упущення кадрових служб:
відсутність деяких локальних нормативних актів або неправильне їх оформлення (штатні розписи, колективні договори, правила внутрішнього трудового розпорядку, положення про оплату праці, посадові інструкції тощо);
помилки у змісті трудового договору і порядку його оформлення (зокрема, працівники кадрових служб іноді не розуміють різниці між звичайним строковим трудовим договором і сезонною та тимчасовою роботою, а також плутають трудові договори з цивільно-правовими);
неправильне оформлення на роботу керівника підприємства;
відсутність необхідних документів для працевлаштування;
недотримання правил встановлення випробування;
змішування понять «сумісництва» і «суміщення», «переведення» і «переміщення»;
неправильний порядок звільнення працівників з роботи, особливо з ініціативи роботодавця;
невідповідність назви професій в штатному розписі та трудовій книжці працівника чинному державному класифікатору професій та обрання неправильного способу виправлення цієї помилки;
порушення, пов’язані з наданням відпусток (відсутність або формальність графіка відпусток, надання відпусток маленькими частинами, оформлення відпусток неналежним чином тощо);
невнесення окремих записів до трудових книжок працівників або їх не відповідність вимогам законодавства;
відсутність обліку руху трудових книжок та незабезпечення належних умов їх зберігання;
неподання належних звітів до центрів зайнятості (або їх подання з помилками);
порушення в оформленні та оплаті вихідних, святкових і неробочих днів, а також надурочних робіт;
недотримання норм тривалості робочого часу, складання графіків роботи та ведення табелів обліку використання робочого часу з порушенням законодавства;
порушення процедури встановлення неповного робочого часу.
У активній дискусії hr-менеджери підприємств ТОВ «ГрейсАгро», АТ «Ельворті», ТОВ «Трелакс-пак», ТОВ «Копілка», ТОВ «ТРК Портал», ТОВ «ДНК Груп», ТОВ «Технічне програмне рішення» та ФОП Одіноков С.В. із зацікавленням обговорювали дані помилки.
І, як результат, дійшли висновку, що, насамперед, працівникам кадрових служб необхідно постійно слідкувати за змінами законодавства у сфері трудового права та кадрового діловодства, проте і це не завжди убезпечить від помилок.
Наприкінці засідання учасники HR-клубу визначили тему наступної зустрічі: «Мінімізація причин, що впливають на звільнення працівників, яких було працевлаштовано після проходження професійного навчання».
Яна Шевченко, начальник відділу взаємодії з роботодавцями Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості
Читайте також: Жителів Кіровоградщини запрошують на службу до прикордонних підрозділів