Ми — європейці!

  • 24 трав. 2018 16:30
  • 3115
    • Стаття Ми — європейці! Ранкове місто. Кропивницький
     
    30 травня завершується конкурс есе для школярів «Європа поруч!», який «Первая городская газета» спільно з громадською організацією «Інтерньюз Україна» проводили в рамках грантового проекту «Кіровоградщина: курс на Європу!» Ми знайомили читачів з творами кропивницьких школярів та гімназистів. Сьогодні публікуємо останній твір, написаний школяркою зі Світловодська Лілією Форостяною.
     
    «Після вступу і дію безвізу з Європейським Союзом ми ще ближче стали до європейської спільноти. Але зачекайте, ми ж там були і раніше! Східна Європа — не лише місце на карті, а наша домівка, наша Батьківщина, а також частина величезної сім’ї. 
    Хтось вважає, що Європа — це ідеальні автомагістралі, рівень медичного обслуговування чи то гідні заробітні плати. Та, на мою думку, Європа — величезний багаж знань, високий рівень освіти. Освіта — найважливіша цеглина в побудові європейського суспільства, бо це фундамент, основа самого життя.                                      
    Хоча я тільки навчаюся у 9 класі, я розумію, що наша освіта — це освіта європейського рівня. Наша країна дає гарні знання з багатьох предметів. Навчаючись у школі, яка спеціалізується саме на іноземних мовах, я зрозуміла, яку величезну роль грає відсутність мовного бар’єру. 
     
    Англійською та німецькою розмовляє майже вся Європа, вказані мови є одними з перших офіційних мов Європейського Союзу. 
    Освітня програма для нашої школи побудована так, щоб ми не просто розуміли прочитані тексти, а самі висловлювали свою точку зору на уроках розмовною англійською та німецькими мовами. Такий рівень володіння мовою дає змогу переглядати освітні відео–лекції викладачів європейських університетів та шкіл англійською та німецькими мовами, а отже отримувати доступ до того ж багажу знань, що й наші однолітки за кордоном в Європі. 
     
    Також в минулому році при школі був заснований літній мовний табір, щоб влітку ми мали змогу вийти за межі освітньої програми і не тільки через уроки, а й у побутових розмовах з вчителями удосконалювати свої мовні навички та поповнювати словниковий запас, це дійсно саме європейська освітня модель, яка впроваджується в останні роки в Україні. 
    Обмін досвідом та інформацією в глобалізованому суспільстві відбувається дійсно якісніше, коли сторони розуміють один одного без перекладача, а в освіті першоджерело знань є визначальним. Отримуючи нові знання з першоджерел, в моєму випадку з наукових праць та статей європейських авторитетних видань, навіть я, школярка, відчуваю себе особою з гідною освітою, а отже в майбутньому з гідною заробітною платою та високим рівнем життя.
     
    Підсумовуючи, можу сказати одне, що Європа не проявляється в матеріальному. Європа — це погляди та щоденний потік думок, це відношення до тих чи інших явищ у суспільстві, це знання та освіта, яку дають учасники європейської спільноти».
     
    Лілія Форостяна, 14 років,
    Світловодськ
     
     
    Матеріали публікуються в рамках проекту «Точне відображення Угоди про асоціацію Україна-ЄС в українських медіа». Проект реалізується за фінансової підтримки Агентства  США з міжнародного розвитку (USAID) та Міністерства закордонних справ Республіки Польща. Думки, виражені в цій публікації, відображають виключно точку зору автора(ів).