Чи запрацює у Кропивницькому аеропорт?

  • 17 трав. 2018 09:08
  • 7183
    • Новина Чи запрацює у Кропивницькому аеропорт? Ранкове місто. Кропивницький
     
    Ще тридцять років тому аеропорт Кіровоград щороку приймав та відправляв понад 300 тисяч пасажирів до різних міст і країн. Щодня в небі перебувало десять літаків, а люди мали змогу швидко дістатися до найбільших міст країни. Що заважає відродженню авіаційного пасажирського перевезення з Кропивницького? І чи заплановано його відновлення? Наше видання поцікавилося думкою з цього приводу в фахівців, які займаються розвитком інфраструктури в області та Україні.
     
    — У нас є аеропорт, є аеровокзал, є авіакомпанія, яка базується в Кропивницькому — «УРГА», є льотна академія, — розмірковує заступник голови Кіровоградської облдержадміністрації Андрій Коломійцев. — Але немає злітно–посадкової смуги, якою могли б підніматися й сідати сучасні літаки, які найчастіше літають на середніх магістралях. Маємо дві злітно–посадкові смуги: одна ґрунтова, інша з твердим покриттям завдовжки 1 300 метрів. Але їх будували ще в СРСР, вони спроможні приймати лише невеликі літаки класу Ан–24, Як–40 з невеликою кількістю пасажирських місць. Собівартість одного місця в такого класу сучасних літаків удвічі–утричі більша, ніж у літака середньої місткості. Тож навряд чи наші жителі користуватимуться їхніми послугами. Дешевше доїхати до Борисполя й звідти вилетіти. 
     
     
    То чи можливо відродити наш аеропорт? Можливо. Треба запровадити там митний контроль, прикордонний контроль. Це можна зробити без великих капіталовкладень. А найголовніше — побудувати нову злітно–посадкову смугу завдовжки не менше ніж 2 100 метрів. А стару розібрати, її неможливо реконструювати, бо вона не витримає ваги сучасних літаків. За попередніми розрахунками, це може коштувати нам або державному бюджетові до мільярда гривень. Обнадіює те, що держава сьогодні підтримує розвиток аеропортової діяльності в усіх обласних центрах, на всій території України. Триває створення проектів, концепцій, програм, відповідно до яких усі аеропорти, які є в Україні, повинні функціонувати. 
    На моє особисте переконання, у Кропивницькому обов’язково мають бути аеродром, нова злітно–посадкова смуга, бо дуже багато факторів цьому сприяють: ми знаходимо в центрі України, у нас є льотна академія, в яку можуть прилітати на навчання іноземні студенти, у нас є компанія «УРГА», яка здійснює польоти по всьому світу. Тому облдержадміністрація разом з Міністерством інфраструктури та Украерорухом (державне підприємство обслуговування повітряного руху України) розробляють концепції і стратегії для того, щоб запустити фінансування на будівництво нової злітно–посадкової смуги. 
     
     
    — Питання з Кропивницьким аеропортом складне, — продовжує заступниця голови громадської організації Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури Юлія Красовська. — Наразі льотна смуга використовується для навчальних польотів та малої авіації. Вважаю, тут залежить багато від громади Кіровоградської області та Кіровоградської обласної ради. Поки громада не скаже, що потрібен аеропорт та не буде інформаційних приводів у пресі з цього питання — навряд буде хтось займатися відродженням аеропорту. Наприклад, аеропорт Хмельницький теж не працює. Але наразі, як мені відомо, в регіоні активно шукають інвестора та обговорюють плани розвитку. І якщо на місцевому рівні дійдуть згоди, то скоро ми все частіше будемо чути заяви на державному рівні.
     
    Людмила Макей
     
     
    Матеріали публікуються в рамках проекту «Точне відображення Угоди про асоціацію Україна-ЄС в українських медіа». Проект реалізується за фінансової підтримки Агентства  США з міжнародного розвитку (USAID) та Міністерства закордонних справ Республіки Польща. Думки, виражені в цій публікації, відображають виключно точку зору автора(ів).