Чому у Кропивницьку скасували тендер на закупівлю тролейбусів?

  • 2 вер. 2016 15:13
  • 1316
    • Новина Чому у Кропивницьку скасували тендер на закупівлю тролейбусів? Ранкове місто. Кропивницький

     

    30 серпня 2016 року в ході прес-конференції керівник управління транспорту Кіровоградської міської ради Олександр Вергун та керівник комунального підприємства «Електротранс» Кіровоградської міської ради» Олександр Луценко повідомили громаді про скасування тендеру на закупівлю тролейбусів для міста Кропивницького від 18 липня та повторне його оголошення 26 серпня (прийом пропозицій до 27 вересня).

    Першочергові вимоги до технічних характеристик тролейбусів були прописані наступним чином: «тролейбус міський пасажирський великої місткості з низьким рівнем підлоги (згідно Правил ЄЕК ООН № 107-01), пристосований до пасажирів з обмеженими можливостями (обладнаний відкидним трапом та низьким полом), новий, рік випуску: не раніше 2016 р. Тролейбуси повинні мати сертифікат відповідності УкрСЕПРО, або сертифікат типу колісного транспортного засобу, або сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження (які видано Уповноваженим органом України)».

    Нагадаємо, що оновлення транспортного потенціалу міста було одним із пунктів передвиборчої програми міського голови А. Райковича. Таким чином, 18 липня 2016 року, комунальним підприємством «Електротранс» був оголошений тендер на закупівлю 20 тролейбусів для міста Кропивницького. На їх закупівлю з місцевого бюджету було виділено 80 мільйонів гривень, тобто вартість одного тролейбуса не має перевищувати 4 млн. Документи на участь у тендері приймалися до 18 серпня, а вже 18 серпня повинно було відбутися засідання тендерного комітету для того, щоб повідомити громаді пропозиції учасників конкурсу. Натомість громаді повідомили про результат 30 серпня.

    Як зазначили учасники вищеназваної прес-конференції 30 серпня, пропозицій від виробників за цей період надійшло дві («Спільне підприємство «Яникс» та «Торговий дім «Літан»), але одна з них виявилася неприйнятною до розгляду через технічні причини, і тому виникла необхідність оголосити другий тендер з терміном подання пропозицій з 26 серпня до 27 вересня.

    С адже в нових умовах зникла вимога подавати сертифікат УкрСЕПРО разом з тендерною документацією і тепер його можна буде надати на момент поставки. Чи не свідчить це про те, що міська влада намагається прописати умови під якусь певну фірму, яка має проблему саме з українським сертифікатом?

    Але найцікавішим в цій історії є інший факт: учасники прес-конференції О. Вергун та О. Луценко повідомили, що представники луцького заводу «Богдан» також намагалися подати заявку на участь у тендері, але на сайті публічних закупівель Prozorro їх пропозиція ніяк не відображалася! Чи є це випадковістю? А чи пропозиція одного з найприйнятніших за ціновою політикою виробників України була якимось чином відхилена?

    Відомо, що найдешевший у цьому році тролейбус був куплений у місто Кременчук: рівно 4 млн. гривень. Хто його запропонував? – Саме «Богдан», який чомусь «не зміг» зареєструвати свою заявку для участі у тендері, оголошеному в Кропивницькому. Збіг? Чи наша міська влада таки й тут намагається увірвати «своє»? Адже вже широко відомо, що розрекламовану систему Prozorro корупціонери вже навчилися обходити кількома способами.

    Тепер варто поговорити про «Спільне підприємство «Яникс», якому таки вдалося «взяти участь» у тендері, що проходив з 18 липня по 18 серпня. Що це за підприємство? Яка його цінова політика і репутація? В результаті перевірки даних про вищеназване підприємство активісти натрапили на скандальну історію з тендером на закупівлю тих же тролейбусів у Чернігові.

    Згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, «Спільне підприємство «Яникс» насправді є рекламною компанією, у штаті якої зафіксовано лише двоє людей. І, що цікаво, серед них - власник фірми Сергій Горлач, який одночасно є й головою наглядової ради компанії «Пан Курчак». Навіть документи на участь в торгах пан Горлач надрукував на бланках АПГ «Пан Курчак».

    Отже, як висновок: наша влада так само, як свого часу влада Чернігова, абсолютно не зацікавлена у перевірці кандидатів, які беруть участь у тендері на закупівлю тролейбусів. Чи не дивні речі творяться? – Підприємство, яке продало єдиний найдешевший у цьому році тролейбус в Україні, не може втовпитися у число кандидатів, а натомість двоє рекламщиків виявляються цілком повноправними учасниками?

    Втім, чим завершиться епопея із закупівлею тролейбусів, невідомо. Будемо сподіватися, що нам таки не закуплять якогось іноземного металобрухту, а сайт публічних закупівель Prozorro запрацює не тільки з вибірковими користувачами, але й з дійсно українськими виробниками, пише сайт Трибуна.