Дороги Кропивницького — крок вперед чи гроші в нікуди?
12 лют. 2017 09:27
1425
Перспективна програма розвитку дорожньої інфраструктури обласного центру, ухвалена виконкомом міської ради минулого року та депкорпусом у поточному році, стала ніби й кроком вперед — як за фінансами, так і за форматом презентації.
Адже терміни виконання — 2017–21 роки — є можливістю побачити реальні зміни у зовнішньому вигляді шляхового покриття міських вулиць та дотримання європейських норм їхнього облаштування. Авторський колектив управління ЖКГ міста визначив як загальний порядок планування, ремонту, утримання й фінансування комплексних заходів, так і повний перелік пропозицій щодо суттєвого покращення поточного стану.
Маємо те, що маємо...
Сьогодні обласний центр має 507,9 кілометрів шляхів, що належать до комунальної власності, з них з асфальтовим покриттям — 302,6 км, з удосконаленим покриттям — 205,1 км, з грунтовим покриттям — 0,2 км (цікаво, де саме). 33 кілометри має зливова каналізація. У місті експлуатується 17 автомобільних мостів та один шляхопровід загальною протяжністю 1,405 км та 15 пішохідних мостів.
Переважна більшість автодоріг загального користування була побудована в 60–80–х роках минулого століття, тому її стан не відповідає сучасним вимогам. Зокрема, мости та шляхопровід через залізницю по провулку Об’їзному мають обмежену несучу здатність. В аварійному стані мости по вулицях Кропивницького, Острівській, Київській, Бобринецькому шляху та через річку Сугоклею. Крім цього, за сучасними вимогами для обслуговування і забезпечення безпеки мешканців приватного сектору, безперешкодного руху машин аварійних та рятувальних відомств всі дороги мають бути з твердим покриттям.
За попередніми підсумками ГУ ЖКГ міста, за 9 місяців 2016 року на ремонт шляхів обласного центру було виділено 43 млн. 558 тисяч гривень. На облаштування 14,971 тисячі квадратних метрів було витрачено близько 5,8 мільйонів гривень. З міського бюджету виділено субвенцію бюджету області у розмірі 2,8 млн. грн. для завершення ремонтних робіт по вулиці Андріївській на ділянці «вулиця Габдрахманова — р.Інгул» (виконано) та півмільйона грн. на нове будівництво зливової каналізації на початку вулиці Андріївської — облаштування поверхневого водовідведення (станом на сьогодні роботи тривають). На утримання 57 діючих світлофорів з запланованих 1,42 млн.грн. використано 1 млн. 78 тис 368 грн., для безпеки руху на шляхи міста нанесено шляхову розмітку довжиною 15,313 км на загальну суму 910,7 тис.грн. (вулиці Велика Перспективна, Ушакова, Соборна, Мурманська, Полтавська, Маланюка,Чикаленка, проспекти Університетський та Винниченка), виконано поточний ремонт пішохідної огорожі довжиною 323 погонні метри на суму 10 млн. 382 тис.грн. та відремонтовано 159 дорожніх знаків на суму 96 тис 719 грн.
Але проблем, на жаль, не поменшало. За словами керівництва управління, в останні роки відбувалась інтенсивна розбудова вуличних інженерних мереж, а також постійний ремонт теплових та водоканалізаційних шляхопроводів, що значно пошкодило існуюче шляхове покриття, а відновлення було лише поверхневим. До цього слід додати тимчасові водотоки (зливи, відлига), практичну відсутність дорожніх водовідводів, зношення тротуарів тощо. Підсумком констатується «хронічне відставання темпів розвитку... від реальних потреб міста». Тому основними способами розв’язання проблем є значне збільшення обсягів робіт як з реконструкції та ремонту, так і з повнорозмірного будівництва. Відповідно, головним завданням Програми стає акумулювання коштів та їхнє ефективне використання, а також запровадження «планово–попереджувальних» ремонтів. Попри перспективність Програми, передбачається її щорічний перегляд з метою конкретизації завдань наступного бюджетного року та нових пропозицій всіх зацікавлених сторін.
Перспективи міста
Комунальні керманичі фактично спрезентували два розділи перспектив — на 2017 рік та 2018–21 роки. Отже, програмою–мінімум передбачено проведення капітального ремонту шляхопроводу через залізницю по провулку Об’їзному для забезпечення безаварійного руху автомобільного та залізничного тpанспорту. Наступний «фронт робіт» стосуватиметься магістpальних вулиць, якими рухається більша частина громадського транспорту: вулиці Короленка, Преображенська, Велика Пермська (з водовідведенням), Квіткова (від пров. Маріупольського до вул. Микитенка), Авіаційна (від вул. Павла Сніцара до Варшавської), Харківська, Разіна, Кропивницького (від Полтавської до Шевченка) та провулок Маріупольський (від Бобринецького шляху до Квіткової).
Програмою–максимум заплановано проведення капітального ремонту вулиці Кропивницького, проспекту Інженерів та автодорожних мостів по вулицях Київській та Кропивницького. Для безпеки руху планується облаштувати нове світлофорне регулювання перехресть вулиць Яновського — Куроп’ятникова, Преображенської — Михайлівської, Волкова — Євгена Тельнова, Васнецова — Полтавської, Бобринецького шляху — Кавказької площі з відповідним дублюючим звуковим сигналом.
Наслідками стануть покращення транспортно–експлуатаційного стану існуючої шляхової мережі на 20 відсотків, безпеки руху на 15 відсотків та збільшення ремонтних робіт на 20 відсотків. З одного боку, показники невеликі, з іншого — вони видаються цілком реальними. В цифрах це виглядатиме приблизно так: 2017 рік — 239,8 тис. кв.м капітально відремонтованих доріг (при вартості 1 кв.м 412 гривень), 278,745 тис.кв.м. поточно відремонтованого покриття (при вартості відповідно 144 грн/кв.м.), 12 нових світлофорів та утримання 57 діючих (вартість утримання однієї одиниці біля 25 000 гривень), 2 тисячі нових дорожніх знаків (500 грн./шт.). Отже, шановні містяни, можете слідкувати за оновленнями.
Рухи «по–новому»
В додатках до презентованої Програми викладена вартість оновлення кожної вищевказаної ділянки, з урахуванням створення проектно–кошторисної документації. Аби не переобтяжувати вас, шановні читачі, цифровими нагромадженнями, насмілюсь порадити пройтись у вільний час згаданими ділянками для усвідомлення обсягів необхідних заходів. Але сподіваємось на те, що прогнозовані 26 млн 300 тис. грн. на капітальний ремонт згаданих місць та 10 млн. 540 тис. грн. на поточний ремонт будуть дійсно ефективно витрачені. На тротуари передбачено 14 млн. грн. Крім цього, з’являться пристрої примусового зниження швидкості («лежачі копи») — 600 тис. грн., та створиться єдина дислокація техзасобів регулювання дорожнього руху — 1 млн. 500 тис. грн.
Локальні роботи у 2018 році заплановані на вулицях Олени Бур’янової, Гетьмана Сагайдачного, Бєляєва (на ділянці: Роднікова — Є.Тельнова), Єгорова (на ділянці Чорновола — Чайковського), Олександрійська (від Преображенської до Паученка) — капітальний ремонт доріг; світлофори на перехрестях вулиць Ялтинська — Ген. Родимцева, Короленка – Левитського, Комарова – Яновського, Вокзальна — Ак. Корольова. Прогнозоване фінансування — 51 млн. грн.
Локальні роботи 2019 року передбачають капітальний ремонт доріг по вулицях Габдрахманова (від вулиці Тобілевича до вулиці Юрія Бутусова), Новозаводській, Академіка Тамма та Героїв України, проспекту Промисловому (від Мурманської до Героїв України); облаштування світлофорів на перехрестях вулиць Кропивницького — Покровська, Кропивницького — Гоголя, Тарковського — Гоголя та по вулиці Попова (біля поліклініки №5). Прогнозоване фінансування — 56 млн.грн.
Локальні роботи 2020 року полягатимуть у капремонті ділянок вулиць Гоголя (від Вокзальної до Петропавлівської), Роднікової (біля будинку по вул. Сергія Сєнчєва, 67) та Вокзальної; облаштуванні світлофорів на перехрестях вулиць Пацаєва — Героїв України, Михайлівська — Велика Пермська, Шульгиних — проспект Винниченка та Кропивницького – Преображенська. Прогнозоване фінансування — 61 млн.грн.
І, нарешті, фінальний рік Програми, 2021–й, має запам’ятатись капремонтом вулиць Архангельської (розширенням на ділянці Шевченка — Єгорова), Мурманської, Холодноярської та дороги від Брестської до Радищева, а також оновленням світлофорів на перехрестях вулиць Волкова — Героїв України, Генерала Жадова (біля АТБ), Холодноярська — провулок Козака Мамая та Бобринецький шлях — Нижня П’ятихатська. Прогнозоване фінансування — 66 млн.грн.
Отже, панове депутати й посадовці всіх рівнів, до вас лише два прохання — не заважайте працювати і не крадіть гроші. Прохання до громади — платіть податки, аби фінансування було вчасним та очікуваним. І буде всім щастя — нові дороги в оновленому місті.
Максим Гуцалюк