Дуля під носа, або «Роз’їздились!» - кропивницькі маршрутки очима містян
На черговій апаратній нараді 17 липня Андрій Райкoвич заявив про численні скарги містян на рoбoту грoмадськoгo транспoрту.
— У місті пoчастішали випадки незадoвoлення від автoперевезень.
Ми ще не встигли рoзібралися в сесійній залі, а перевізники вже сoбі дoзвoляють хамствo, байдужість, oбрази і таке інше. Ми гoвoрили щoдo пoкращення якoсті перевезень, а щo маємo? Пoтрібнo дoтримуватися умoв пільгoвих перевезень, а не дайте грoші, а ми будемo знoву безчинствувать.
Ми так не дoмoвлялися, — зазначив міський гoлoва, попередивши про посилення контролю над якістю перевезень та додавши, що у разі подальших порушень перевізниками умов контракту, угоди з ними будуть розірвані.
Втім, скарги стосуються не лише маршруток, а й комунального транспорту, яким на сьогодні є тролейбуси.
На фейсбук–сторінці «Громадський контроль пасажирського транспорту Кропивницького» містяни масово публікують фотографії та описи ганебних подій, пов’язаних з роботою транспорту. Отже, чим же славиться наш міський транспорт?
Перше — це нахабство водіїв, які дозволяють собі на робочому місці будь— що. Так, місцевому спортсмену та активісту водій сунув дулю просто під носа, невідому широкому загалу жіночку похилого віку було звинувачено в частому відвідуванні ринку, і, нарешті, учасниці АТО, яка їхала за дитиною, було «повідомлено», яким чином вона свою пільгу заробила.
До вашої уваги деталі подій:
Юлія Миргородська, військово-службовець батальйону «Святослав»: «Хочу сделать рекламу маршрутке 113 с нижеуказанным госномером (ВА 7284 АА — авт.).
Ехала в садик за ребёнком и после предъявления УБД узнала много нового о своей особе. Оказывается, если нет денег, атошники должны мышцу напрягать, они же киборги со стальными мышцами и выносливостью. А ещё спросил организацию, где можно купить удостоверение, и сколько стоит. Ещё намекнул о моём не слишком тяжёлом поведении с начальством, если мне его дали. Оказывается, женщин посылают на войну в качестве Белоснежек из «9 роты».
Дорогие коллеги, побратимы и люди с чёткой гражданской позицией! Давайте закрывать рты таким людям!!!
Они должны выполнять требования законов, если совесть не даёт просто уважать бойцов, защищающих интересы, целостность и суверенитет нашего государства!!!!!»
Людмила Макей, журналістка: «Ранок 11 липня, маршрутка №116а. Піску повно, вікна немиті, духота, шансон. Вартість проїзду 4.50.
Біля ринку «Черемушки» заходить бабулька років под 100, шкутильгає з ціпком, ледве дрипає. Протягує водієві гроші.
Водій (одягнений у майку і шорти):
— У вас немає ні стида, ні совісті!
Бабка:
— Та зараз ні в кого немає совісті. Ні в людей, ні в політиків. Время таке.
Водій (злобно):
— Я не буду ставать за поворотом, і не просіть! От пару раз висаджу на дальній зупинці, може, менше їздить будете. Роз’їздились! Кожен день на базар і з базару! Мінє государство не платить зарплату! Я должен своїх дітей кормить, а не вас возить!
Я не витримую, як завжди, і кажу, що мені соромно слухати і бачити таке хамство, та ще й по відношенню до жінки.
— Я з нормальними жінками нормально общаюсь, — чую у відповідь.
Номер маршрутки ВА0859АА, належить вона підприємству «Автолегіон Варванська Ю.В.».
Тут нещодавно Олена Кваша запропонувала міському голові Андрієві Райковичу прогулятися вночі з залізничного вокзалу до центру. А я пропоную проїхатися вранці маршруткою з Балашівки до центру.
Проїдемося, Андрію Павловичу?
Це я вам пропоную як редакторка «Первой городской газеты» і просто як громадянка міста, яке мені небайдуже».
Вадим Хрипливий, спортсмен та активіст: «Воскресное утро, ничего не предвещало беды!
Но нетушки, больше 40 мин. не было автобуса 1Ц!
На вопрос: «Покажите график работы и движения автобуса в выходной день» в ответ большую ДУЛЮ, но без мака! Вот такие дела, малятка».
Денис Ликов, громадський активіст: «Такого свавілля не бачив ніколи. Водій маршрутки 134. 8 липня о 14.40 на зупинці «Черемушки», побачивши, що залазить старенька з паличкою, рушив з її пакетом, а вона бігла за машиною. І тільки ґвалт, піднятий пасажирами, змусив його зупинитись! За це треба звільняти без зайвих розмов!»
На останній пост майже миттєво відреагував начальник управління транспорту та зв’язку міськради Олександр Вергун: «10.07.17 громадянкою, про яку йдеться в публікаціі, було подано офіційну скаргу.
Відповідно до Закону Украіни «Про звeрнeння громадян» згаданe питання опрацьовується пeрeвізником.
Про рeзультати розгляду заявницю будe проінформовано. Одночасно повідомляємо, що виконавчі органи Кіровоградськоі міськоі ради нe є роботoдавцями водіів, які працюють на міському таксі».
В свою чергу, представник підприємства, що обслуговує маршрут 1Ц, звинуватив самого Хрипливого в скандалі: «…Зі слів водія, даний інцидент виник приблизно о пів на сьому ранку на зупинці АТБ по вулиці Полтавська. Зайшовши до салону, пасажир почав занадто емоційно лаяти та «тикати» водієві, що він чекає 40 хвилин транспорт, чим і спровокував його до такої поведінки. Розібравшись в ситуації, з’ясували, що 25 хвилин тому поїхала попередня машина, крім того, між ними був тролейбус, який теж їхав у в сторону Жадова…».
Тож в цьому випадку маємо вину обох сторін за власні емоції.
Перед Миргородською водій–порушник вибачався у приміщенні міської ради. Куди дівся його попередній словниковий запас — невідомо. Але ж це типова поведінка водіїв по всій Україні. Цікаво, що дивним чином вони ні під призови, ні під мобілізації не потрапляють. Та й на контракт не хочуть йти, хоча там зарплатня значно вища.
Проблема друга — технічний стан транспортних засобів. Соцмережі рясніють від іржавих автобусів, повідомлень про відпадання коліс на ходу, тощо. Минулого тижня з’явилась світлина, де одне з вікон маршрутки (ПП «Автобаз — Кіровоград» — Авт.) просто заліплене дірявим шматком фанери. Про санітарний стан цього виду транспорту не нагадують лише небіжчики, але марно.
Третя проблема — тотальне порушення ПДР. Фіксація висадки–посадки пасажирів з другої смуги руху зафіксована як щодо маршруток, так і щодо тролейбусів. В останньому випадку журналіст каналу «Кіровоград» Сергій Михайлін зауважив, що у нових тролейбусів не вистачає довжини приводу, аби зарулити у «кишеню» зупинки. Чомусь у старих її вистачало… Маршрутки ж дозволяють собі зупинятись перед або за світлофором, на пішохідних переходах та в інших недозволених правилами місцях.
Тим часом міська влада продовжує махати «ай–яй–яй» на адресу всіх без винятку перевізників. Сподіваємось, що завершення угод з ними у першому кварталі наступного року змінить ситуацію, і порушники не отримають пролонгацію угод на перевезення, тим більше за 4,5 гривні, які вже скасовано сесією міської ради.
Наостанок вищезгаданий Олександр Вергун вкотре нагадує, що поскаржитись на нетактовну поведінку водіїв міського пасажирського транспорту можна за телефоном (0522) 24–48–00 (Управління розвитку транспорту та зв’язку Кіровоградської міськради), 0800217721 (Гаряча лінія міського голови), або у особистих повідомленнях на нашій офіційній сторінці у Facebook.
Фото Дмитра Васильєва з Фейсбук
Максим Гуцалюк