Ігор Бойчук. Створення Держпродспоживслужби почав з нуля

  • 7 лист. 2018 20:01
  • 2906
    • Новина Ігор Бойчук. Створення Держпродспоживслужби почав з нуля Ранкове місто. Кропивницький
               
    Останнім часом Кіровоградщина відчула на собі кризу якості. Спершу отруїлася дитина придбаними в магазині сосисками, потім у торговельній мережі викрили дві партії фальсифікованого масла. Згодом — резонансне отруєння в закладі швидкого харчування «Смачні традиції». Редакція «Первой городской газеты» вирішила детальніше дізнатися у начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області Ігоря Бойчука про роботу новоутвореної структури України, яка відповідає за безпеку споживачів.
     
    — Ігоре, Держпродспоживслужба є досить молодою організацією. Розкажіть, будь ласка, детальніше про її утворення. 
     
    — Створення Держпродспоживслужби було, можна сказати, безпрецедентною ідеєю не тільки для України. Адже йшлося про об’єднання дуже широкого спектру контрольних функцій: об’єдналися ветеринарна, фітосанітарна, санепідслужба, захист прав споживачів, контроль за регульованим ціноутворенням, рекламою, насінництвом і розсадництвом, сектор реєстрації сільськогосподарської техніки. Сенс цього об’єднання полягав у зменшенні навантаження на бізнес — замість кількох контролюючих служб до суб’єкта господарювання приходить одна, відповідно зменшується термін проведення перевірки. А ще йшлося про більшу зручність, доступність для господарюючого суб’єкта в отриманні адміністративних послуг.
     
    — Чи були труднощі при організації роботи такої структури?
     
    — Звісно, були. Держпродспоживслужбу створили відповідно до постанови Кабміну №442 в 2014 році, разом довелося працювати людям, які раніше конкурували, бо змагалися за першість служб, в яких вони працювали.
     
    Я був призначений заступником начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області з покладанням виконання обов’язків начальника. Створення нової служби почав з нуля. Процес становлення служби в області ще триває, але спільна робота колишніх окремих відомств налагоджена, всі розібралися зі своїми обов’язками, які дещо змінилися порівняно з тим, як було раніше.
     
    — Після утворення Держпродспоживслужби повноваження колишніх відомств збільшилися?
     
    — Більше їх не стало, однак певні зміни відбулися в самих службах в ході реформування. Серед того, що певним чином зв’язує нам руки під час виконання контрольних функцій, можна назвати обмеження на проведення перевірок суб’єктів господарювання. Це було зроблено з метою полегшення контролюючого навантаження на бізнес, але споживачам це не на користь.
     
    — Це означає, що ви обмежені в діях?
     
    — Так, на жаль. Ми не можемо організовувати рейди й перевірки. Позапланова перевірка — за скаргою споживача, але ще є моніторинг за дорученням, по факту це і є рейд. Наприклад, було доручення з Києва голови ДПСС — ходили, всі кіоски з шаурмою інспектували.
     
    — Тобто як у випадку з маслом?
     
    — Так. До нас звернувся споживач зі скаргою на продукт. Масло торгової марки «Чутянка», ТОВ «ГРАНД-МОЛПРОДУКТ», Полтавська область реалізовувалося в мережевому магазині. Споживачеві не сподобалися смакові властивості масла, тому цей продукт був направлений на експертизу. За результатами дослідження встановлено, що вміст немолочного стороннього жиру склав 85%, органолептичні показники не відповідають даному виду продукції. Це дає підстави для висновку про фальсифікацію продукту, адже для його виготовлення замість жирів тваринного походження використали рослинні.
     
    — Що відбувається далі з цим продуктом?
     
    — Продукт, який не відповідає якості, вилучається з обігу. 7 175 упаковок (1435 кг) масла було вилучено з обігу дирекцією мережі магазинів. З метою недопущення реалізації цього продукту знову з його виробником розірвано угоду про постачання. А на Головне управління Держпродспоживслужби відправлено лист з проханням відкликати у виробника фальсифікований товар.
     
    — Після отруєння семи осіб у кафе «Смачні традиції» загострилося обговорення, що нібито таке стається не вперше?
     
    — Держпродспоживслужба не може заперечити чи підтвердити ці плітки. Єдине, що ми можемо сказати точно, — до нашої структури ніхто зі скаргами не звертався.
     
    — Зараз активно обговорюється версія, що кафе обмовили конкуренти. А насправді, в них не було ніяких порушень.
     
    — Отруїлася не одна людина, а семеро. Це вже говорить про те, що підстави бути не може. Там дійсно знайшли низку порушень. Працівники не дотримувалися елементарних правил. Від товарного сусідства до порушень правил особистої гігієни. У трьох працівників виділено золотистий стафілокок, у двох готових стравах виявлено їх загальне бактеріальне забруднення та виділена Salmonella enteritidis.
     
    — Яка подальша доля закладу?
     
    — Станом на друге листопада заклад закритий. Але після усунення всіх порушень вони можуть знову працювати в звичному режимі.
     
    — Які плани очолюваної вами структури на сьогодні?
     
    — Нам дуже багато належить зробити в подоланні інфекційних захворювань сільськогосподарських тварин, завдяки цьому український аграрний сектор отримає нові можливості виходу на зовнішні ринки збуту продукції, що, безумовно, позитивно позначиться на економічному зростанні країни. 
     
    Ще раз наголошую на тому, що в повноваженнях служби проводити позапланові перевірки потрібні підстави — звернення споживача (заява, скарга тощо). У зверненні необхідно якомога точніше описати ситуацію та вказати дані щодо найменування закладу, його власника, точну адресу. 
     
    Наші контакти: вул. Тараса Карпи, 84, м.Кропивницький, 25006; e-mail: gudpss@kr.consumer.gov.ua; тел. (0522) 24-63-36. Також до нас можна звернутися онлайн на офіційному сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області. 
     
    Останнім часом значного розголосу набувають повідомлення в соціальних мережах (Facebook), в яких люди скаржаться на неякісні товари або послуги, однак на сьогодні це не вважається офіційним зверненням споживача, яке необхідне нам для реагування. Тож акцентую, що звертатися до нашої служби необхідно. Тільки спільними зусиллями ми можемо покращувати якість надання товарів та послуг.
     
    Євгенія Котенко 
     
    Нагадаємо: "Горілка і тютюн - ворог нації". Депутати міськради встановили часові обмеження на продаж алкоголю