Як дорожники Кіровоградщини утримують дороги
Роботи, що виконуються на дорогах в осінньо-зимовий період поділяються на кілька груп:
- снігоочищення
- видалення снігу та сколу
- боротьба із слизькістю доріг
- ліквідація ожеледі
Під час снігопадів інтенсивністю до 5 мм/год (за висотою шару неущільненого снігу) снігоочищення проводять тільки плужно-щітковими снігоочисниками, без застосування хімічних реагентів. Очищення проїзної частини починають не пізніше, ніж через 0,5 години після початку снігопаду і повторюють через кожні 1,5 - 2 години в міру накопичення снігу. Після - сніг згрібають та підмітають.
На дорогах з високою інтенсивністю руху застосовують комбінований спосіб снігоочищення - механохімічний.
Він складається із циклів технологічних етапів, кількість яких залежить від тривалості снігопаду. Цикли снігоочищення повторюють у такому порядку:
- витримування (відрізок часу від початку снігопаду або від закінчення попереднього етапу) до моменту внесення технологічних матеріалів у сніг;
- обробка дорожнього покриття розкидачами технологічних матеріалів;
- інтервал (припинення робіт, поки на обробленому покритті накопичуються і перемішуються сніг, снігосольова суміш чи снігопісчана суміш);
- згрібання та підмітання снігу та сумішей.
Згрібання і підмітання а доріг, що мають по одній смузі руху у кожну сторону або дві смуги при односторонньому русі, виконує один снігоочисник, при більшій ширині - колона снігоочисників, кількість яких повинна забезпечити очищення половини проїзної частини за одне проходження.
Читайте також: Найгіршу дорогу України - трасу "Кропивницький – Миколаїв" - нарешті відремонтували (ВІДЕО)
Протиожеледні матеріали розподіляють рівномірно по поверхні покриття відповідно до необхідних норм витрат.
На дорогах, де снігоочищення покриття проводять із застосуванням хімічних реагентів, сніг складують тільки на проїзній частині.
Очищення покриття від шару снігово-льодового накату або льоду за умови відсутності снігопаду виконують у такій послідовності:
а) при температурі повітря до мінус 10°С обробка технічною сіллю за нормою;
б) при температурі повітря від мінус 11 °С до мінус 15 °С покриття обробляють ПСС за норми розподілення технічної солі. Після розподілу ПОМ необхідно зробити витримку до тих пір, поки відкладення унаслідок часткового їх плавлення не розпушаться в результаті дії коліс автомобілів. Розпушену масу, що утворилася, сколюють та зсовують автогрейдером;
в) при температурі атмосферного повітря нижче мінус 15 °С покриття обробляють ПСС з мінімальним вмістом солі (5 %) за норми розподілення, повторну і подальші обробки покриттів здійснюють при зсуві 50 % фрикційних матеріалів з проїзної частини.
Для боротьби з ожеледицею у місцях із найбільш напруженим рухом, на аварійно-небезпечних ділянках, на крутих спусках, перед залізничними переїздами та на інших ділянках може бути застосовано профілактичне оброблення, яке запобігає утворенню ожеледиці. Профілактичне оброблення дорожнього покриття слід здійснювати за 1 - 2 години до виникнення ожеледиці (прогнозованої попереджувальними метеозведеннями).
Оброблення повторюють через 2 - 3 години, якщо зберігається льодова плівка.
З метою зниження корозійної агресивності в хімічні реагенти вводять інгібітори, відповідно до встановлених норм.