Як пандемія допомогла кропивничанам реалізувати нові можливості
Як відреагували на запровадження карантину мешканці Кропивницького, як використали цей час для власного розвитку та для допомоги іншим? Про це протягом червня – серпня розповідали видання "Первая городская газета" та сайт "Утренний город" під час громадської кампанії "Пандемія: час можливостей". Це спільний проект кропивницького медіа та Фонду міжнародної солідарності (Польща) в рамках програми "FreeMediaProgramme".
– Започатковуючи кампанію, ми шукали відповідь на запитання: як жити в нових умовах? Адже пандемія коронавірусу боляче вдарила по всіх, незалежно від соціального статусу, віку та освіти. Хтось втратив роботу, хтось закрив свій бізнес, а хтось лишився сам-на-сам без допомогти та підтримки. Наша редакція вирішила створити цикл матеріалів, які б допомогли мешканцям міста й області знайти нові рішення та переконатися: вихід завжди є! – розповідає головна редакторка "Первой городской газеты" Людмила Макей.
У рамках проекту вийшло п’ять спецвипусків газети в газеті на різну тематику: медицина, суспільство, меценати, родина, школа. Журналісти підготували ексклюзивні інтерв’ю з лікарями та чиновниками, поради, історії успіху кропивничан, які під час пандемії стали волонтерами, відкрили в собі нові таланти чи зробили несподівані відкриття.
Особливий резонанс викликали інтерв’ю з головним лікарем Першої міської лікарні Олександром Артюхом (2У Кропивницькому були лікарі, які самі йшли в епіцентр хвороби"), головою громадської ради при Кіровоградській облдержадміністрації ("Тігран Хачатрян: Волонтерство – не лише гроші"), головою громадської організації "ДІЯ" у Кропивницькому Інгою Дуднік ("Як кропивницькі "дієвочки" рятують місто") та бізнес-тренеркою Надією Кареліною ("Як створити фінансову подушку для безпеки родини під час пандемії"), розповідь про кібер-винахідника Володимира Прихоженко ("Кропивничанин створив робота, який допоможе батькам та дітям у дистанційному навчанні") та людиною дивовижної сили волі (Кропивничанка Ольга Застеба: Розумію, що в мене є лише сьогодні").
Журналісти не лише писали статті, а й малювали комікси, знімали й монтували відео, проводили у соціальних мережах опитування та розіграши еко-сумок з логотипами кампанії. Люди активно коментували підняті теми, ділилися новими вміннями та емоціями.
Крім того наша редакція отримала менторську підтримку від відомого білоруського журналіста, громадського діяча, медіа-експерта Францішака Вячорки. Завдяки цьому спілкуванню вдалося розробити майбутній ребрендинг сайту "Утренний город" та зрозуміти стратегію подальшої роботи медіа на найближчі п’ять років.
– Ми зрозуміли, що світ стрімко змінюється, а тому прагнули й змінюватися самі. Ми переконалися, яку потужну силу має вчасно сказане слово. Навколо нас згуртувалися небайдужі громадяни – співтовариство конструктивно мислячих читачів, здатних знаходити рішення в кризових ситуаціях, і на яких можна покластися державі для подолання гуманітарної і економічної катастрофи. Сподіваюся, аудиторія проекту отримала інструмент, який допоможе їм вижити в складних умовах, сформувати плани на майбутнє, - підсумовує керівниця проекту Тетяна Землянська.