Кожен із нас хоча б раз стикався з проблемою невідповідності ціни товару, зазначеної на ціннику та його фактичній вартості при здійсненні розрахунку в касі магазину.

  • 16 груд. 2023 14:30
  • 508
    • Новина Кожен із нас хоча б раз стикався з проблемою невідповідності ціни товару, зазначеної на ціннику та його фактичній вартості при здійсненні розрахунку в Ранкове місто. Кропивницький

    З цього питання надходять звернення громадян і до Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області.

    Тому, зважаючи на актуальність даної проблеми та необхідність забезпечення контролю підприємцями інформації на цінниках, спеціалісти Держпродспоживслужби області звертають увагу на наступне.

    Стаття 633 Цивільного кодексу України визначає, що Публічним є договір, в якому одна сторона - підприємець взяла на себе обов’язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться. Підприємець не має права відмовитися від укладення публічного договору за наявності у нього можливостей надання споживачеві відповідних товарів (робіт, послуг).Пропонування споживчого товару до придбання є складовою публічного договору.

    Для забезпечення можливості здійснення свідомого вибору покупцем, продавець повинен надати всю необхідну, доступну, правдиву та своєчасну інформацію про товар до моменту його придбання. Тому, ціна товару є однією з істотних умов договору, а цінник для споживача - єдиним документом, котрим надається правдива інформація про вартість.

    Звертаємо увагу, що розмістивши товар на вітрині магазину та зазначивши його ціну на ціннику, продавець здійснив публічну пропозицію про укладення договору купівлі-продажу, а тому зобов’язаний продати цей товар за вказаною вартістю.

    Якщо ж на касі магазину повідомляють про іншу ціну та пояснюють, що працівники не встигли здійснити заміну і в комп’ютері (базі) вона вже нова, ви маєте повне право вимагати продаж товару за ціною, зазначеною саме в ціннику.

    У випадку ж, якщо ваші права, незважаючи на ваші законні вимоги продовжують порушувати, рекомендуємо:

    * за можливості зафіксувати такі факти на фото чи відео;

    * з’ясувати найменування суб’єкта господарювання, котрим здійснюється торгівля та адресу магазину;

    * надіслати скаргу за адресою:

    м. Кропивницький, вул. Тараса Карпи, 84

    або на електронну поштову скриньку:

    gudpss@kr.consumer.gov.ua