Країна з новим бюджетом
На минулому тижні Верховна Рада ухвалила Державний бюджет–2018. За — 273 народних депутати. Вчасне ухвалення закону про Державний бюджет на 2018 рік дозволить підготуватися до всіх фінансових новацій і впевнено розпочати новий рік. Про це повідомив Прем’єр–міністр Володимир Гройсман. У Кабміні обіцяють, що закладені в держбюджеті показники забезпечать зростання ВВП на 3%, інфляція становитиме 9%, безробіття скоротиться до 9,1%, а реальна зарплата зросте на 9,6%.
Детальніше про зміни та новації для українців — в інформації, яку нашому виданню надали в Департаменті інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України.
Основні показники:
Доходи держбюджету — 913 млрд 613 млн 702,5 тис. грн.
Видатки — 988 млрд 634 млн 334,5 тис. грн.
Повернення кредитів до держбюджету — 7 млрд 332 млн 772,3 тис. грн.
Надання кредитів з держбюджету — 14 млрд 161 млн 520,3 тис. грн.
Граничний обсяг дефіциту держбюджету — 81 млрд 849 млн 380 тис. грн.
Граничний обсяг державного боргу на 31 грудня 2018 року —
1 трлн 999 млрд 347 млн 176,8 тис. грн, граничний обсяг гарантованого державою боргу — 747 млрд 551 млн 11,7 тис. грн.
Прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць: від
1 січня — 1700 грн, від 1 липня — 1777 грн, від 1 грудня — 1853 грн. Для дітей віком до 6 років: від 1 січня — 1492 грн., від 1 липня — 1559 грн., від 1 грудня — 1626 грн. Для дітей віком від 6 до 18 років: від 1 січня — 1860 грн., від 1 липня — 1944 грн., від 1 грудня — 2027 грн. Для працездатних осіб: від 1 січня — 1762 грн, від
1 липня — 1841 грн, від 1 грудня — 1921 грн. Для осіб, які втратили працездатність: від 1 січня — 1373 грн, від 1 липня — 1435 грн, від 1 грудня — 1497 грн.
Мінімальна зарплата від 1 січня: у місячному розмірі — 3723 грн; у погодинному розмірі — 22,41 грн.
Нацбанк повинен перерахувати до держбюджету 49 млрд 549 млн. грн. свого прибутку.
Технічний курс долара, який заклали в держбюджет, — 29,3 грн.
У пакеті з законопроектом про Держбюджет депутати ухвалили низку змін до Податкового кодексу (законопроект № 6776д). Ці правки збалансовують видаткову і дохідну частину бюджету, в тому числі за рахунок перекриття налагоджених контрабандних схем, а також створюють фінансові стимули для ввезення в Україну високотехнологічного обладнання. Не менш суттєва новела законодавчих змін — запровадження окремого фінансування заходів безпеки руху. Ця норма з’явиться за пропозицією уряду вперше, а її виконання дозволить зберегти тисячі людських життів.
Імпортні електромобілі подешевшають
Підтримані депутатами податкові зміни на п’ять років звільняють від сплати ПДВ та акцизу операції з ввезення в Україну електромобілів. На той же термін від оподаткування ПДВ звільнені перевезення пасажирів у таксі, оснащених тільки електричним двигуном, а також надання електромобілів в оренду.
Створення окремих стимулів для ввезення електромобілів дозволить зменшити залежність України від імпортного пального, стане ще одним кроком на шляху побудови енергонезалежної держави, дозволить значно скоротити витрати на паливо. Крім того, збільшення користувачів машин на електричних двигунах в подальшому поліпшить екологічну ситуацію, особливо у великих містах. Завдяки скасуванню податків вже до 2025 року частка електромобілів на українському ринку зможе збільшитись до 10%.
Безпека на дорогах
Уряд виконує свою обіцянку не тільки покращити якість українських доріг, а й підвищити їх безпеку. Сьомого грудня депутати підтримали урядову пропозицію: 5% надходжень Дорожнього фонду буде направлено на реалізацію заходів з підвищення безпеки дорожнього руху. Крім цього, на підвищення безпеки на дорогах буде направлено ще 400 млн грн нового траншу допомоги від ЄС, яку отримує Україна на фінансування інфраструктурних проектів. Таким чином на заходи безпеки в наступному році буде витрачено 1,9 млрд грн. За ці кошти збудують сучасне розмежування зустрічного руху та нові переходи для пішоходів, запровадять фото– та відеофіксацію порушень. Сьогодні на українських дорогах щодня гинуть восьмеро людей, десятки травмуються. Втілення в життя урядових ініціатив змінить цю сумну статистику.
Бізнес отримав стимули для модернізації виробництва
Депутати також підтримали пропозицію уряду і запровадили розстрочення на 24 місяці сплати ПДВ при ввезенні обладнання для технопарків або для виробництва кінцевого високотехнологічного продукту в Україні. Виняток становлять випадки, коли обладнання завозиться з території держави–окупанта. Така розстрочка надаватиметься за заявою підприємства. Відповідна норма діятиме до 2020 року, що дозволить збільшити випуск вітчизняного продукту з високою доданою вартістю, а відтак — підвищити його конкурентоздатність на зовнішніх ринках.
«Піджаки» більше не допоможуть контрабандистам
До сьогодні в Україні була налагоджена така схема «сірого» імпорту. Фури з імпортним товаром розвантажуються поблизу кордону, товар розподіляється між фізособами таким чином, щоб дотриматися законодавчих вимог (50 кг або 500 євро вартості на людину). Далі вже товар перевозиться через кордон нібито для власних потреб, а відтак без сплати податків. Поблизу прикордонних постів з обох сторін стоять так звані піджаки. Їх за винагороду підсаджують у свої машини, якщо ліміт товару, що перевозиться, перевищено. Тоді в розрахунку на кількість осіб він не підлягатиме оподаткуванню.
Зупинити таку діяльність було складно, тому що схема формально не порушувала закону. Основною складністю було виокремити туристів та громадян, що провозять товари, користуючись пільгою, від тих, кого використовують «схемщики» для масових зловживань.
Депутати поклали край цій хибній практиці. Неупередженим та справедливим критерієм стала тривалість та періодичність перебування за кордоном. За новими правилами українці і далі можуть провозити товари загальною вартістю до 500 євро (в аеропортах — до 1000 євро) і вагою до 50 кг. Але таке правило діятиме для тих, хто був відсутній в країні більше 24 годин і в’їжджає в Україну не частіше одного разу за 72 години. Якщо не дотримуватися цих правил, ввезти товари в Україну можна на суму до 50 євро. Таким чином буде перекрито одну з найпоширеніших схем ухилення від оподаткування при ввезенні товарів у країну.
Нагадаємо: Потяг у майбутнє. Чи стане українська залізниця комфортнішою?