Кропивницький: Чи варто школярам співати славень України? (РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ)
На сайті міської ради з’явився проєкт рішення «Про започаткування обов’язкового виконання учнями, вихованцями, педагогічними працівниками у закладах загальної середньої освіти Державного Гімну України».
– Основною метою цього проєкту є виховна частина. Аби вчителі проводили виховну та просвітницьку роботу, розповідали про історію створення Гімну, – зазначає автор проєкту рішення, депутат міської ради від ВО «Свобода» Сергій Капітонов.
Він підкреслює: представники «руського міра» вважають, що це повернення до «совку». Однак у радянські часи в школах українського гімну не звучало.
– Ми повинні виховувати змалечку патріотизм, любов до України. Наприклад, у 30-й школі декілька років уроки починаються із звучання Гімну. І ніхто не проти цього. У Тернополі так роблять із 2011 року. Хотілося, щоб славили нашу державну символіку по всій Україні, по всіх українських школах, – каже депутат.
Він висловив надію, що колеги по депутатському корпусу підтримають його ініціативу і вже в новому навчальному році все більше і дітей, і дорослих славитимуть нашу національну символіку.
«Первая городская газета» поцікавилась думкою кропивничан з цього приводу. Зокрема, ми провели експрес-опитування у групі видання в фейсбук та у групі «Батьківська рада». Більше 350 осіб висловили свою думку.
Більшість опитаних проти такого щоденного дійства
Таня Сокольцова: – Кожен день – це занадто. Але підтримую, щоб діти знали гімн напам’ять.
Галина Сметана: – Україну треба просто любити серцем без показової програми.
Юлія Ракітіна: – Нехай наші можновладці вивчать державну мову та гімн, а потім нав’язують дітям. Діти й так не дуже в захваті від школи, та ще й гімн співати, це вже занадто.
Є батьки, які підтримують ініціативу.
Анна Мартиненко: – З енциклопедії Історії України: нація (від лат. natio – рід, плем’я) – спільнота людей, об’єднана певною назвою, символами, географічним та етносоціальним походженням, історичною пам’яттю, комплексом духовно-культурних і політичних цінностей. Зараз таку дефініцію ототожнюють з такими поняттями «народ» або «держава».
Так що ж є символами нації? Якщо її ототожнюють з державою, це, без сумніву, є символи держави: герб, гімн та стяг! Але ще є найважливіша складова символіки – це Мова! Без цих складових не буде держави, не буде нації. Тому я тільки за!
Валентина Бутовська: – Моя думка – треба спробувати. Спочатку діти, може, й не будуть сприймати це всерйоз, але згодом вони зрозуміють, що це про нашу країну йдеться, і я думаю – їх буде переповнювати гордість. Як кожна дитинка, коли говорить змалечку слово МАМА, не може збагнути сенсу цього слова, але говорить його щоденно. А коли підросте, розуміє, що МАМА – це все найдорожче.
Також у результаті опитування є інші пропозиції, наприклад, Інна розповідає, що у їхній школі день починається з української народної пісні. Дітям подобається. Це кращий варіант, ніж кожен день слухати гімн. Також одна із пропозицій – започаткувати ранкову руханку.