Кропивницький: Скільки коштів передбачається у бюджеті міста на наступний рік?
Голови депутатських комісій Кропивницької міської ради знайомилися з проєктом міського бюджету на 2022 рік, інформує міська рада.
1 жовтня секретар міської ради Олег Колюка провів робочу нараду із головами постійних депутатських комісій міської ради та з членами робочої групи з підготовки проєкту міського бюджету на наступний рік.
Робота над міським бюджетом на 2022 рік в самому розпалі: минулого тижня відбулось засідання робочої групи з підготовки його проєкту. Про розрахунки податкових та неподаткових доходів до бюджету наступного року інформувала голів депутатських комісій начальниця фінансового управління міської ради Любов Бочкова.
За інформацією Любові Бочкової, показники дохідної частини проєкту бюджету Кропивницької міської територіальної громади на 2022 рік розраховано з урахуванням положень Податкового кодексу України та за ставками, встановленими рішеннями міської ради про встановлення місцевих податків і зборів.
В цілому, доходи бюджету громади на 2022 рік обраховано в сумі 2, 584 мільярда гривень, у тому числі: податкові та неподаткові надходження – 2 090,4 млн. грн.
У структурі планових надходжень до бюджету основними джерелами доходів бюджету громади залишаються податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок, податок на нерухоме майно та акцизний податок.
В проєкті бюджету на 2022 рік податок на доходи фізичних осіб закладено у розмірі 1 млрд. 334 тис. грн., акцизний податок — 165,1 млн. грн., податок на нерухоме майно — 41 млн. грн., плата за землю — 165,3 млн. грн., єдиний податок — 230 млн. грн.
Є у керівництва міста питання по виконанню показників надходження від плати за надання адміністративних послуг, на що вказав Олег Колюка. Розібратись, що саме спричиняє недовиконання — таке доручення уже отримали заступники міського голови разом із керівником департаменту надання адміністративних послуг.
Говорила також Любов Бочкова про зміни до Бюджетного кодексу України на наступний рік, які безпосередньо стосуються територій. Це зокрема: відрахування у розмірі 10% місцевим бюджетам від адміністративних штрафів в сфері дорожнього руху з відеофіксацією порушень; відрахування 50% доходів за ліцензування азартних ігор у казино та на ігрових автоматах і розподіл надходжень по доходах від викупу земельних ділянок державної власності.
Щодо видаткової частини прогнозу бюджету, то в першу чергу при її формуванні, враховано вимоги статті 77 Бюджетного кодексу України щодо забезпечення потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ, відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами та некомерційними підприємствами охорони здоров’я.
Враховані також обсяги видатків, необхідні для забезпечення стабільної роботи установ та закладів соціально – культурної сфери, надання соціальних гарантій для малозахищених категорій громадян, підтримки в належному стані об’єктів житлово – комунального господарства, інших об’єктів інфраструктури міста, впровадження заходів з енергозбереження (енергоефективності), виконання в межах фінансових можливостей міських цільових (комплексних) програм.
В освітній сфері у 2022 році плануються деякі зміни, а саме вперше проєктом Державного бюджету передбачається субвенція на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти всієї України (1,5 млрд. грн), а також субвенція на забезпечення пожежної безпеки у закладах освіти держави (1,5 млрд. грн), - відзначила Любов Бочкова. – Продовжується також реалізація програми «Нова українська школа», де обсяг фінансування в проекті Державного бюджету зберігається на рівні 2021 року, передбачається субвенція «Спроможна школа для кращих результатів», що на 30% більше, ніж у 2021 році, субвенція на надання підтримки особам з особливими освітніми потребами із обсягом фінансування на рівні 2021 року.
Обсяг освітньої субвенції для бюджету Кропивницької територіальної громади передбачений в сумі 493,3 млн. грн, що на 10,2 % або +45,7 млн. грн більше обсягу 2021 року (447,6 млн. грн).
У сфері соціального захисту на 2022 рік продовжаться виплати наступних державних субвенцій:
на забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з числа учасників АТО/ООС, які отримали інвалідність ІІІ групи - 3,3 млрд. грн, що в 13 разів більше 2021 року;
на забезпечення житлом сімей загиблих учасників АТО/ООС та учасників АТО/ООС, які отримали інвалідність І або ІІ групи -1,7 млрд. грн , що в 6 разів більше поточного року;
на забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування - 810 млн. грн, або на рівні поточного року ;
на забезпечення житлом сімей загиблих учасників бойових дій на території інших держав та учасників бойових дій на території інших держав, які отримали інвалідність І або ІІ групи - 500 млн. грн, або в 10 разів більше поточного року;
- на створення служб підтримки жертв домашнього насильства - 236 млн. грн. (Кір.обл. -9,1 млн. грн).
Також передбачаються видатки на забезпечення тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, за рахунок яких буде придбано 306 житлових об’єктів на суму 125 млн. гривень.
Крім того, передбачаються видатки ДФРР в сумі 11,2 млрд. грн по Україні та субвенція на дороги по Кіровоградській області 747,5 млн. грн, що на 8,3 % більше поточного року.
Які конкретно суми отримуватиме Кропивницька територіальна громада із перерахованих субвенцій наразі іще не відомо, бо ж кошти виділятимуться спершу на область в цілому.
Реверсна дотація бюджету Кропивницької міської територіальної громади на 2022 рік планується в сумі 97,6 млн. грн що на 9,5 % більше показника 2021 року.
Обговорили учасники наради низку проблемних питань, дотичних до теми бюджетоутворення: зокрема йшлося про монетизацію пільг на проїзд у громадському транспорті, фінансування закладів профтехосвіти, що повністю лягло на плечі міста, хоча в ПТНЗ вчаться не лише кропивничани, так само як і в інших навчальних закладах міста, логічно, що за них мають платити їхні територіальні громади. Всі ці питання не вирішуються лише на рівні міста, тут потрібно залучати і область, а подекуди - центральні органи влади.