Кіровоградщина: Остання вузкоколійка в області опинилась під загрозою закриття (ФОТО)
Як і анонсувалось раніше, учора, 10 березня, відбулась поїздка паротяга «ГР-280» з Гайворона до Бершаді.
Про це пише у ФБ Журналісти Кропивницького Гайворонська міська рада.
Поїздка стала демонстрацією туристичного потенціалу вузькоколійки з метою недопущення її ліквідації як складової «Укрзалізниці». Адже з початком карантину у березні 2020 року пасажирський вузькоколійний потяг Гайворон – Рудниця – Гайворон перестав курсувати і навіть коли обмеження на рух потягів були зняті, наша «кукушка» не відновила рух.
Тож даний захід організований за участі ентузіаста і фаната вузькоколійки Дмитра Бабаріки, очільника Гайворонського оборотного депо Омеляна Свідрука, Гайворонського міського голови Романа Волуйка. На захід були запрошені також заступник голови Кіровоградської облдержадміністрації Олександр Поліщук, депутат обласної ради Андрій Яровий. Окрім того в поїздці також взяли участь перший заступник міського голови Ігор Ковердяга, секретар Володимир Сікорський, шанувальники старовинних залізниць з різних куточків України.
На пероні в Гайвороні улюблений паротяг в поїздку проводжали десятки гайворонців. Усі вони в один голос просили представників місцевої і обласної влади допомогти зберегти вузькоколійку. Такої ж думки були і жителі сіл Устя, Велика Кириївка, бершадці, які масово виходили на зупинки і станції, якими проходив маршрут паротяга. Вони, як і гайворонці, уже рік не чують гудків улюбленого паротяга, не можуть користуватись послугами перевезень і поява «кукушки» на обрії викликала у них теплі почуття ностальгії і радісного хвилювання.
Під час зупинок усі охочі могли пофотографуватись з потягом, спостерігати за роботою машиністів, доторкнутись до 70-річного «ГР-280».
В ході поїздки заступник голови ОДА Олександр Поліщук, депутат облради Андрій Яровий, міський голова Роман Волуйко обговорили з Дмитро Бабарікою ситуацію щодо загрози закриття вузькоколійки. Дмитро у свою чергу поінформував, що дане питання дуже гостро стоїть на порядку денному «Укрзалізниці». В ході двогодинної бесіди Дмитром було окреслено кілька можливих варіантів можливого збереження вузькоколійки з залученням різних гілок влади, громадськості, органів самоврядування. Заступником голови ОДА було запропоновано підготувати усю можливу інформацію щодо фінансових та юридичних аспектів цього питання з подальшим обговоренням його на рівні голови облдержадміністрації.
ДОВІДКА
Вузькоколійна залізниця Рудниця — Голованівськ — вузькоколійна залізниця з шириною колії 750 мм у Вінницькій та Кіровоградській областях. Адміністративно перебуває в складі Одеської залізниці.
Розташування та історія
Вузькоколійка починається в селищі Рудниця, проходить через міста Бершадь і Гайворон і закінчується нині в смт Голованівськ [раніше — до Підгородної]. Загальна довжина — 130 км (78 км від Рудниці до Гайворона і 52 км від Гайворона до Голованівська).
Залізниця була побудована на початку 20 століття як частина величезної системи вузькоколійних залізниць що належали до товариства Південних під'їзних шляхів.
У 1980-тих роках паралельно вузькоколійці почалося будівництво лінії широкої колії від Гайворона до Підгородної. Були побудовані ділянки Гайворон — Таужне і Голованівськ — Підгородна, після чого будівництво припинилося. У 2001 році вузькоколійну ділянку від Голованівська до Підгородної було закрито для руху поїздів, а потім розібрано.