На Кіровоградщині створюється сучасний кабінет хімії

  • 27 бер. 2017 11:19
  • 1973
    • Новина На Кіровоградщині створюється сучасний кабінет хімії Ранкове місто. Кропивницький
     
    Жукова Оксана Володимирівна, учитель хімії Новоукраїнської ЗОШ І-ІІІ  № 8 Кіровоградської області, розповідає:
     
    "Вважаю, що знання з хімії знадобляться кожному в житті. Володіючи інформацією про речовини, діти, наприклад, легко очистять чайник від накипу, а газову плиту від жиру, зможуть досліджувати продукти харчування і  робити власний вибір щодо їх споживання. А навички роботи з реактивами допоможуть уникнути хімічних небезпек.  Саме тому у нас виникла ідея розпочати проект “Вивчаємо хімію із задоволенням”".
     
    Мета проекту:
    Створення сучасного кабінету хімії – ефективного освітнього середовища, в якому учні  через виконання реальних експериментів, досліджень та інтерактивних вправ розвиватимуть свої розумові здібності та задатки. Проект сприятиме популяризації хімії, як науки, стимулюватиме учнів до поглибленого вивчення предмета, допоможе якнайкраще підготуватися до проходження ЗНО.
     
    Найбільший подарунок для вчителя, коли він заходить у клас і бачить в очах дитини бажання працювати, мислити, творити. Ми вже маємо досвід роботи з мультимедійною технікою та хімічними реактивами. Зі слів учнів, урок з використанням інтерактивних ігор, вправ онлайн  проходить дуже швидко та цікаво, а під час виконання практичних робіт з’являється відчуття першовідкривача, дослідника.  Такі уроки запам’ятовуються на довго, та головне, з’являється бажання вчитися.
     
    Час не стоїть на місці, впроваджуються нові методики викладання, оновлюється техніка. Ми хочемо не відставати від змін, крокувати в ногу з часом, а тому плануємо оновити та вдосконалити нашу хімічну лабораторію. 
     
    Чому цей проект є важливим
     
    Проект дасть можливість дітям працювати у сучасній шкільній науковій лабораторії. Учні зможуть проводити власні дослідження  хімічних процесів, експериментувати, на основі спостережень робити висновки. Такий підхід у викладанні хімії сприятиме формуванню навичок роботи з реактивами та хімічним обладнанням.
    Одного разу бажання експериментувати наштовхнуло старшокласників на думку поставити справжню хімічну казку. Використовуючи наявне обладнання, діти  добували дим без вогню, писали вогнем, чаклували над різнокольоровим полум’ям та надували повітряну кулю не видихаючи в неї повітря.  Отримані емоції, враження, досвід – все це сприяє зацікавленню хімією, як наукою.
    Перед тим, як почати працювати з реактивами, учні повинні отримати грунтовні теоретичні  знання з хімії. Використання комп’ютера та мультимедійної дошки зробить навчання динамічним, інтерактивним, цікавим та сучасним. Вивчення теоретичного матеріалу не буде для учнів обтяжливим та складним.
    Таким чином, поєднання  “живого” хімічного експерименту та ІКТ  допоможе учням якнайкраще зрозуміти хімічну науку.  
     
    Що ми очікуємо від проекту
    Ми прагнемо створити сучасний кабінет хімії, у якому можна було б навчати дітей з використанням інформаційно-комунікаційних технології,  впроваджувати елементи проектного та змішаного  навчання. Технічне оснащення  кабінету  допоможе вчителю  розвивати в учнів  творчість, креативність,  допитливість  та ініціативність . 
    У нас з’явиться можливість залучати  всіх охочих  до позакласної роботи, де  ми зможемо продемонструвати практичне застосування хімічних знань, сприяти розвитку дослідницьких навичок. Наприклад, учні в домашніх умовах зможуть:
     
    визначити склад купленої сметани, сиру, меду чи ковбаси;
    перевірити яйце на свіжість;
    описувати хімічний вміст фаст-фуду та його вплив на організм;
    пояснити вплив хімічних речовин на організм людини і впевнено діяти у разі хімічної небезпеки та інше.  
    Учні старших класів зможуть демонструвати “дива” хімії  для тих, хто з цією наукою ще не знайомий і, таким чином, підвищувати інтерес до вивчення предмету у майбутньому.
    Сподіваємось, що  цей проект дасть можливість виховати конкурентноспроможних  та успішних учнів, які змогли б отримувати високі результати на хімічних олімпіадах та зовнішньому незалежному оцінюванні.
    Сучасна лабораторія дасть можливість учням проводити дослідження під час написання робіт у МАН. Завдяки мультимедійній техніці учні зможуть оформляти свої результати, вчитися правильно їх презентувати.
    Школа є опорною у районі з вивчення хімії. Кілька років поспіль ми проводили майстер-класи для вчителів району та області, під час яких демонстрували можливості та переваги мультимедійного супроводу уроків хімії, вчили педагогів створювати інтерактивні презентації. Завдяки гарним результатам у вивченні хімії  та значним успіхам  вихованців нас  часто запрошують поділитися досвідом викладання хімії та провести майстер-класи під назвою  “Я роблю це так”, “Навчання в дії”, “Організація навчально – дослідницької діяльності дітей на уроках хімії” та інші.  Велику увагу приділяємо навчанню молодих спеціалістів, тому неодноразову брали участь у школі становлення молодих вчителів. Надалі  плануємо  продовжити ділитися досвідом роботи у сучасному інформаційному та творчому середовищі.
    Що нам потрібно для реалізації проекту
    Забезпечити кабінет необхідним хімічним обладнанням, реактивами, а також поновити мультимедійну техніку (за роки  результативного використання у роботі проектор та системний блок вийшли з ладу). Завдяки спонсорській допомозі батьків, волонтерів, учителів, сприяння  відділу освіти  більша частина проекту вже реалізована.
     
    А саме закуплено:
    відповідні меблі;
    хімічний посуд;
    частина хімічних реактивів;
    бездротові мишки;
    USB – hab.
    Для повної реалізації проекту не вистачає  21 тисячі гривень.
    https://gofunded.org/campaigns/studying_chemistry/