Перевозимо дітей по-новому

  • 30 лист. 2019 09:11
  • 766
    • Новина Перевозимо дітей по-новому Ранкове місто. Кропивницький
     
    Якщо дитині менше 12 років або її зріст менш як 145 сантиметрів, у машині вона має їхати в автокріслі, бустері або спеціальній люльці. Такі нововведення передбачає закон «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за порушення правил перевезення дітей» (№1150), який Верховна Рада ухвалила 29 жовтня. А вже від 20 листопада він набув чинності. 
     
    Редакція «Первой городской» вирішила поцікавитись у кропивничан, як вони ставляться до цього закону та його виконання. Журналісти редакції розмістили опитування у найбільших місцевих групах у Facebook – «КіровоградUA» та «Кіровоградщина інформаційна»: «Як ви ставитеся до закону про обов’язкове використання автокрісел для дітей?»
     
    – Позитивно, використовуватиму – 40%.
    – Негативно, бо я нікому нічого не винен – 6%.
    – Нейтрально, дітям буде безпечно і без них – 5%.
    – Позитивно, але іноді можу порушити закон – 3%.
     
    Учасники голосування додали ще один варіант, який став «лідером»:
    – Спочатку добитися дотримання тих правил, які вже є. Безпека дітей – це добре, але у нас у маршруток колеса на ходу відлітають – 46%.
     
    Кропивничани на такий закон реагують по-різному. Наприклад, Євгеній Каменщиков вважає: 
    – Маніпуляція. У законі нічого не сказано про автокрісла. 
     
    Деякі містяни жаліються й на те, що наші служби таксі не готові до змін. Юрій Вовкотруб: 
    – Учора взагалі до 8-ї ранку таксі вимкнули маячки і не возили дітей до шкіл. Відкриваю 404 додаток. На пів міста кілька машин.
     
    Проте серед негативних коментарів знаходимо і тих, хто радіє новому закону: 
     
    – Чудово, може, хоч так деякі батьки почнуть думати про безпеку своїх дітей, – Ірина Господарікова.
     
    – Замість того, щоб кричати, що все не так, подумайте. Це безпека ваших дітей і передусім ви і маєте бути у цьому зацікавлені, – Елена Міллер.
     
    – Що мене вражає у нашому народі, що будь-яке правило чи закон, що роками працює десь у цивілізованому світі, мають бути зафукані та обгажені... Інше, що цікаво, це те, що ті самі громадяни, що голосніше всіх верещать, при перетині українського кордону запихають свої довгі язики подалі та з чемною мордою всі ці закони виконують. Ніхто не відкриє рота проти автокрісел десь у Британії, Німеччині чи США, а от дома починається «йавамнічєгонєдолжєн». До речі, у громадському транспорті діти їздять без автокрісел, у деяких країнах таксі теж прирівнюють до громадського транспорту, тож не обов’язково, а у своїх власних автівках крісло обов’язкове згідно з віком та зростом дитини. Тож купуйте крісла або сплачуйте штрафи, – каже Ніна Філоненко. 
     
    Статистика та сам закон 
    Автор законопроєкту – позафракційний депутат Дмитро Шпенов.
    За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, використання дитячих автомобільних крісел знижує ризик отримання травм в ДТП на 70%, а смертності – на 54%. 
     
    Законопроектом встановлюється штраф за порушення правил перевезення дітей у розмірі 510 грн, за повторне правопорушення – 850 гривень. 
     
    У Правилах дорожнього руху визначено: «Забороняється перевозити дітей, зріст яких менший як 145 см, або тих, що не досягли 12-річного віку, у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки, без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу; дітей до 16-річного віку – в кузові будь-якого вантажного автомобіля; організовані групи дітей у темну пору доби». 
     
    За офіційними даними Національної поліції, щороку на дорогах України гине не менш як 3,5 тис. людей та травмується не менш як 35 тис., чималу частку серед постраждалих становлять саме діти. 
     
    Батьки забувають, що ігнорування встановлених правил перевезення дітей, а особливо щодо користування автокріслами, може призвести до загибелі дитини. 
     
    В Україні власники автівок використовують дитячі крісла лише для 12% дітей віком до 6 років та майже ніколи для старших дітей, про що свідчать результати всеукраїнського опитування, проведеного дослідницькою компанією Ipsos.
    Варто зазначити, що за недотримання правил безпечного перевезення дітей у Німеччині порушники платять штраф у розмірі 60 євро, Чехії – 78 євро, Естонії – до 400 євро, Польщі – 35 євро.
     
    Автор законопроекту сказав, що громадського транспорту закон не має стосуватися, натомість він розповсюджуватиметься на таксі. 
    – Він однозначно поширюється на таксі. І в таксі тепер повинні бути передбачені дитячі автомобільні крісла, – сказав Дмитро Шпенов. 
     
    За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, використання дитячих автомобільних крісел знижує ризик отримання травм у ДТП на 70 відсотків, а рівень смертності – на 54 відсотки.
     
    Летиція Курята