Працівники локомотивного депо Помічна заявили про готовність до страйку

  • 15 трав. 2018 18:00
  • 1418
    • Новина Працівники локомотивного депо Помічна заявили про готовність до страйку Ранкове місто. Кропивницький
     
    Сьогодні, 14 травня ув Прес-клубі  Кропивницького пройшла прес-конференція учасників страйкового комітету локомотивного депо Помічна, які заявили про свою готовність до безстрокового страйку з метою збереження цілісності депо. До участі в прес-конференції долучилися депутат Помічнянської об’єднаної територіальної громади від ВО «Свобода», член страйкому Юрій Безпалько, голова страйкового комітету локомотивного депо Помічна Сергій Ващенко та члени страйкому Сергій Бурцев та Олександр Бережнов.
     
    Учасники прес-конференції розповіли, що локомотивне депо Помічна Одеської залізниці (Добровеличківського району) хочуть розділити між депо Знам’янка та депо ім. Т. Г. Шевченка. Але працівники локомотивного депо не згодні з таким рішенням, бо впевнені, що це призведе до часткового закриття ремонтних підрозділів депо та плеч експлуатаційного обслуговування, що в свою чергу потягне за собою скорочення робочих місць. Тож 6 травня в Помічній відбувся масовий мітинг проти реорганізації локомотивного депо. І тепер страйкарі озвучили свої вимоги до керівництва Укрзалізниці: зберегти депо у цілісному стані. У тому разі, якщо процес реорганізації депо не припиниться, працівники готові до будь-яких рішучих дій. 
     
    «З початку квітня на теренах депо поповзли чутки про те, що наше депо буде розчленовано на дві складові частини. Цех ремонту, який зараз прилягає до нашого депо, відійде до локомотивного депо Шевченка, а цех експлуатації, який налічує 642 працівника, відійде в підпорядкування локомотивного депо Знам’янка. У відповідь на всі запити до керівництва нам сказали, що ця інформація не відповідає дійсності і повідомили, що таких нормативних документів не існує. Але, дякуючи небайдужим людям, ми таки отримали ці документи. Та вони тепер і не є таємницею: 12 квітня була скликана нарада за участі керівників нашого депо, де тягова служба Одеської залізниці почала вимагати розподіл кадрів – хто відійде до служби ремонту, а хто – до служби експлуатації. Але і тоді нам не сказали правди. 19 квітня у нас відбулася профспілкова конференція, на якій був присутній начальник служби тягового господарства Одеської залізниці Сергій Якович Зуб, який закликав нікому і нічому не вірити, оскільки документи ще «сирі». Але 25 квітня в Києві відбулася нарада, де голови профспілкових комітетів були поставлені перед фактом, що реорганізація, яку до цього всі заперечували, дійсно буде», - розповів журналістам голова страйкому депо Помічна Сергій Ващенко. 
     
    Сергій Ващенко повідомив, що в Помічній налічується близько 10 000 осіб населення. При цьому людей, які працевлаштовані на залізниці, в процентному відношенні більше, ніж в будь-якому іншому місці. Тільки в депо працюють майже 1000 людей. ПДФО надходить до бюджету тих міст, де є основна база. Це означає, що частина надходжень піде у Знам’янку, а ще частина – взагалі у Черкаську область. Залізничники Помічної обурюються і вимагають запобігти такому несправедливому розподілу коштів. Крім того, вони переконані, що така реорганізація в подальшому приведе не тільки до скорочення робочих місць, а й до того ж зробить щойно створену громаду фінансово неспроможною.
     
    «Вчора ми на теренах Помічної вітали містянок з Днем матері, але особливих радощів у їхніх очах ми не бачили. Всіх без виключення цікавить ситуація в нашому депо. Ми пояснювали ситуацію, надавали відповіді на численні запитання. Хочу зазначити, що в цілому містяни налаштовані дуже радикально. Нам навіть доводиться стримувати їх на певному етапі від якихось необдуманих, несанкціонованих дій. Наприклад, щодо зупинення руху поїздів. Залізниця в Україні – це держава в державі. Ми живемо за певними законами, які, на жаль, в процесі сучасної «реформованої» роботи нас змушують порушувати.
     
     
    Нам нав’язують те, що через нестачу запчастин, через розбалансування виробничого процесу ми змушені порушувати правила ремонту та експлуатації локомотивів. Наприклад, слюсар, замість того, щоб у визначений час впоратися з ремонтом локомотивів, вимушений знімати запчастини з іншого локомотива, який стоїть, і ставити їх на локомотив, який має невдовзі їхати. Час, який іде на ці маніпуляції, не оплачується, і, відповідно, працівник не має тої заробітної плати, на яку заслуговує. Так само і в експлуатаційній частині. Через слабку організацію руху поїздів нас примушують працювати понад норму. Межа в 12 годин уже не є залізним правилом. Ми змушені іти на угоди з совістю, з керівництвом і доводити свої потяги до пункту призначення в порушення вимог діючих норм. Я прийшов на цю роботу понад 30 років тому. Тоді Помічна була, ніби великий завод: щось вантажилося, кудись перевозилося тощо. Зараз ми бачимо запустіння. Багато підприємств уже були «реформовані» і «переформатовані», і це їх просто знищило. Ми не можемо допустити, щоб це відбулося і з нашим депо», - заявив свободівець Юрій Безпалько.
     
    В ході прес-конференції прозвучали тези про низький рівень оплати праці, який змушує шукати працевлаштування за кордоном, про відсутність в депо їдальні для працівників та інші проблеми, які потребують нагального вирішення.
     
    На завершення учасники прес-конференції повідомили, що страйковий комітет на вимогу колективу локомотивного депо Помічна вимагає припинити знищення локомотивного депо Помічна, надати колективу можливість працювати в нормальному та цілісному режимі. Для досягнення цієї колективної мети працівники депо переходять в стан безстрокового страйку до повного виконання озвучених вимог.
     
    Крім того, працівники залишають за собою право в межах законодавства отримувати допомогу юридичного, організаційного, інформаційного, морального та інших видів від громадських, політичних та професійних організацій та рухів. Також учасники прес-конференції закликали колективи інших наших залізничних підприємств, що також підпадають під прес знищувальної реформи, приєднатися, обравши таку саму форму відстоювання колективного права, яку обрали вони.
     
    Нагадаємо: У Помічній півтисячі залізничників висловили незгоду з частковим закриттям локомотивного депо (ФОТО)