Раритетний вузькоколійний тепловоз поставили на рейки у Гайвороні
Унікальний, один з останніх в Україні — вузькоколійний тепловоз з гідромеханічною передачею серії ТУ4 №2809 - гордість Гайворонської вузькоколійки.
Локомотив був побудований у 1972 році на Камбарському машинобудівному заводі, тривалий час працював на одному з промислових підприємств Гайворонської вузькоколійної системи, а з 1990-х років виконував роль маневрового тепловоза при місцевому вагонному депо, а "жив" він у невеличкому цегляному ангарі поряд.
Востаннє тепловоз їздив на початку "нульових", а після того, як вагонне депо перестало функціонувати, потреба у маневровому локомотиві відпала і "четвірка" самотньо стояла у своєму ангарі, під'їзд до якого розібрали і виїхати "малюк" вже не міг.
Таким чином ТУ4-2809 простояв нерухомо у своїй "домівці" понад 20 років, регулярно місцеві вандали знімали з нього цінні запчастини, металеві елементи, а кілька років тому на тепловоз обвалився дах.
Але нині це все вже позаду — кілька тижнів тому тепловоз витягнули з ангару, за допомогою автомобільних кранів переставили на колію і перетягли до Гайворонського локомотивного депо, де його будуть відновлювати: спочатку укомплектують і приведуть до належного культурно-естетичного стану, а в перспективі — локомотив повернеться в експлуатацію.