Що робити, якщо гальма автомобіля видають неприємні звуки?
Гальма автомобіля можуть видавати різні звуки, такі як скрип, скрегіт або свист, навіть якщо вся гальмівна система працює справно. Показання до негайного візиту на автосервіс наступні: погана реакція педалі гальма та неефективне уповільнення. Якщо цього не спостерігається, з вашим автомобілем все може бути гаразд і звуки можуть викликати природні причини.
Коли гальма риплять, але це не страшно
Існує цілий перелік причин, що викликають такі звукові ефекти, при цьому ніяк не відбиваючись на стані автомобіля та його роботі. Особливості фрикційної накладки на колодках (нових і чудово працюючих), конфлікт дисків з колодками (ніяких наслідків, окрім скрипу), некритичні помилки в установці колодок або їх новий стан, який згодом зникне. Також можливі причини звуку: допустима поверхнева корозія на гальмівних дисках, періодичний перегрів дисків і колодок і навіть наявність на колодках скрипунів, які для того і призначені, щоб скрипіти. Розглянемо кожну причину докладніше.
Особливості фрикційної накладки: деякі матеріали можуть бути схильнішими до скрипу, ніж інші. Це пов'язано з їх хімічним складом, мікроструктурою і твердістю. Іноді фрикційні накладки виготовляють із навмисною нерівністю поверхні для покращення зчеплення з дисками. Це може призвести до появи скрипу під час гальмування.
Несумісність дисків із колодками: використання певних видів дисків у поєднанні з колодками може спричинити скрип. Наприклад, диски, виготовлені з надто м'якого або надто твердого матеріалу, можуть не подружитися з деякими типами колодок.
Неправильне встановлення колодок: Якщо колодки встановлені непрофесійно, вони можуть не зчепитися рівномірно з дисками, що призводить до тертя та скрипу.
Скрип нових колодок: Нові колодки в нормі скриплять перші кілька сотень кілометрів пробігу. Це пов'язано з тим, що нові колодки мають більш грубу поверхню, що викликає додаткове тертя та скрип.
Поверхнева корозія дисків. Таке явище можливе, якщо автомобіль стоїть на місці на дощову або вологу погоду. Поверхнева корозія виражається в іржавих плямах і нерівностях, які викликають появу шуму при гальмуванні. Їх варто позбутися, щоб не допускати проникнення іржі далі. Якщо вже потрібна заміна , то нові гальмівні диски Ланос можна замовити на цьому сайті.
Перегрівання дисків та колодок: відбувається, коли водій занадто інтенсивно гальмує на великій швидкості, наприклад, при спуску з гори. Підвищена температура може призвести до утворення газів між поверхнею диска та колодкою, що і спричиняє скрип при гальмуванні.
Скрип датчиків зношування або «скрипунів». Механічні датчики зношування колодок встановлені на деяких автомобілях, зокрема, японських. Такі скрипуни видають звук, коли колодки наближаються до верхньої межі зношування, але не завжди на них можна точно орієнтуватися. Іноді скрипуни можуть видавати скрегіт або скрип під час гальмування, якщо вони самі перебувають у поганому стані або встановлені неправильно.
Встановити точну причину неприємних звуків може лише автомеханік, тому рекомендується все ж такі провести діагностику гальмівної системи. Механік перевірить стан дисків та колодок, правильність їх встановлення та точно скаже, чи треба щось робити.