ТОП-5 фактів про Реєстр застрахованих осіб
Більшість громадян хоч раз у житті чули про Реєстр застрахованих осіб (далі – Реєстр). А для тих, хто ще нічого не знає про цей потужний ресурс, пропонуємо ознайомитися з основними фактами. Отже…
Формує, веде та забезпечує захист інформації, накопиченої у Реєстрі, Пенсійний фонд України. Інформація з Реєстру використовується виключно для потреб, визначених законодавством.
У Реєстрі накопичується та зберігається інформація про заробітну плату та сплату страхових внесків, єдиного соціального внеску з 2000 року.
Саме на основі цих даних здійснюється призначення, перерахунок пенсій, а з 2011 року – страхові виплати фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, зокрема оплата тимчасової непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах, допомоги по безробіттю…
Інформація, яка є в Реєстрі, базується на звітах страхувальників, тобто роботодавців. Якщо в страхувальника з якихось причин наявна помилка у звіті, несвоєчасно подана інформація або цієї інформації немає, то виникнуть проблеми: при здійсненні виплат за лікарняними, по безробіттю, при зарахуванні страхового стажу для призначення пенсії, перерахунку пенсії.
Застрахована особа, тобто працівник, має можливість контролювати персоніфіковані дані, накопичені на особовій картці. Одним із способів контролювати особисті дані Реєстру є вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua). Запам’ятайте! Своєчасний контроль за особистими даними в Реєстрі – це відсутність проблем під час призначення (перерахунку) пенсії та інших соціальних виплат.
Олена ПАРХОМЕНКО,
начальник управління інформаційних систем
та електронних реєстрів головного управління
Пенсійного фонду України в Кіровоградській області