У бібліотеці Чижевського відбувся інтелектуальний квест «Бібліотекар. Нова команда».

  • 19 вер. 2016 10:48
  • 896
    • Новина У бібліотеці Чижевського відбувся інтелектуальний квест «Бібліотекар. Нова команда». Ранкове місто. Кропивницький

    Це було професійно! Це було якісно! Це було неймовірно круто – і це було ВПЕРШЕ! 15 вересня в обласній бібліотеці ім. Д. Чижевського відбувся інтелектуальний квест «Бібліотекар. Нова команда».

    Трохи передісторії. Задумка проведення квесту виникла давно, ще влітку бібліотека спільно з організаторами Оленою та Юрієм Козачинськими обговорили умови квесту: гра проводиться у приміщенні бібліотеки, завдання доведеться виконувати не лише у відділах обслуговування, але й відділі основного книгозберігання, який не є доступним для користувачів, бібліотечному кінозалі, туалетах, роздягальні і у всіх холах. Шифри і коди були скрізь: у книгах, меблях, картинах, оздобленні, та навіть самі назви відділів мали таке шифрування, що без спеціальної підготовки годі було й розгадати. Але навіть при всьому бажанні бібліотекарі нічим не могли допомогти учасниками і якимось чином вплинути на перебіг гри за допомогою підказок. Єдиними помічниками були власне нестандартне мислення, загальна ерудиція і, звісно, інтуїція. Учасники самі реєструвалися на спеціальному сайті організаторів, на свою зареєстровану сторінку отримували завдання, вводили отримані коди і просувалися далі. Гра відбувалася в режимі он-лайн в зонах WI-FI. Все вирішував час – а рухатися потрібно миттєво, швидко метикувати, використовуючи усі ресурси для дешифрування. Наприклад, одне з завдань – знайти назву керамічного глечика з каталогу цвітнянської керамічної колекції, або вгадати класичний український фільм «Пропала грамота», якщо з першого разу не вийшло, можна скористатися підказками і скласти назву фільму за номерами глядацьких місць, перевівши цифри у букви. «Де взяти азбуку Морзе? На якому поверсі креативний простір«MakerSpace» - це були найлегші питання, що лунали в холах. Гра була побудована рівнями і блоками, таким чином максимально розкриваючи всі інформаційні ресурси бібліотеки, ще невідомі першокурсникам.

    До участі в грі зареєструвалися 19 команд майже всіх вищих та середніх спеціальних навчальних закладів міста, в кожній команді налічувалось від 5 до 8 учасників. Приходили як злагоджені компанійські спільноти, так і студенти, які лишень два тижні тому познайомилися. І за словами одного з викладачів – це була дійсно чудова гра, яка крім призів і подарунків дала значно більше – поєднала молодь, здружила студентів. Третє місце отримала команда навчального закладу «Сокіл», друге місце посіли студенти Державної Льотної академії України, а найкращими виявились таємнича команда «DarthVader». Гра була безкоштовною, всі отримали заохочувальні призи та читацькі квитки бібліотеки.

    Це був абсолютно новий формат заходу, який коли-небудь проводився у бібліотеці. Завдяки тому, що завдання складали не бібліотекарі, а проходили рівні не «заучки-ботани» під примусом, то це висвітлило книгозбірню зовсім з іншго боку. Можна проводити сотні екскурсій, лекцій і презентацій, а можна провести один квест і отримати імідж інноваційного молодіжного майданчика, куди цікаво й комфортно приходити з друзями. І на завершення хочеться сказати, це було дивовижно круто, і це варто повторити!

    Світлана Приймак, обласна бібліотека ім. Д. Чижевського