У Кропивницькому може бути вирішена багаторічна проблема ремонту багатоповерхівок

  • 26 бер. 2018 16:28
  • 2808
    • Новина У Кропивницькому може бути вирішена багаторічна проблема ремонту багатоповерхівок Ранкове місто. Кропивницький

    Багато з тих, хто мешкає у багатоквартирному будинку (далі –БКБ), досі не знає, що з 2015 року в Україні діє закон «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». У ньому чітко визначено, що відповідальність власника не закінчується порогом його квартири. Тобто, обшарпані стіни в під’їзді, діряві покрівлі, зношені інженерні мережі та вибиті шибки у вікнах – це, насамперед, проблема власників квартир цього будинку. Мешканці мають самі проявляти ініціативу і ставати справжніми господарями спільної власності. Для цього у мешканців є декілька варіантів – створювати ОСББ, призначати управителя або здійснювати управління силами співвласників (мешканців) будинку. Та всі чудово розуміють, що власними зусиллями відремонтувати все те, до чого жодні руки не торкалися десятиліттями, просто не можливо. Насамперед, це дорого і багатьом не по кишені.

    Дієвий, на наш погляд, шлях виходу із такої ситуації запропонував депутат міської ради м. Кропивницького Олександр Цертій. Проаналізувавши, що відбувається в інших містах, він розробив програму, яка передбачає співфінансування за рахунок коштів бюджету міста необхідних робіт з енергозбереження, проведення ремонтів та ін. Головна ідея програми – дати можливість мешканцям БКБ всіх без виключення форм управління (з ОСББ або без нього, з ЖБК або управителями) реалізувати свої потреби за допомогою співфінансування з бюджету.

    У разі підтримання програми депутатами на сесії міськради, на її реалізацію для вирішення потреб мешканців БКБ з міського бюджету за 3 роки буде виділено 75 млн. гривень. Зважаючи на гіркий досвід цьогорічного опалювального сезону і необхідність в першу чергу проведення робіт з енергозбереження, співфінансування пропонується наступне: 90% вартості робіт за рахунок коштів бюджету м. Кропивницького, 10% за рахунок співвласників будинку – для виконання робіт з енергозбереження, у всіх інших випадках - 40% з бюджету і 60% за рахунок співвласників.

    Таке співвідношення часток співфінансування підтримали активісти БКБ, під час круглого столу, організованого автором Програми для її обговорення з громадою міста.

    «Щоб ваш будинок чи під’їзд потрапив під дію Програми, потрібно насамперед створити ініціативну групу з сусідів-власників житла з трьох осіб. Ця група має визначити необхідні, на їх думку, види робіт і заповнити заявку, яку подати до Головного управління житлово-комунального господарства міськради (ГУЖК). Управління протягом 10 днів проводить обстеження БКБ, складає калькуляцію та визначає орієнтовну вартість цих робіть.

    Далі ініціативна група збирає загальні збори співвласників БКБ, які приймають рішення щодо остаточного обсягу робіт, укладення з ГУЖК договору про організацію здійснення робіт та виконання функцій їх замовника. Збори визначають також частку кожного співвласника БКБ у фінансуванні робіт, спосіб накопичення цих коштів та порядок їх передачі замовнику. До повноважень зборів належить і визначення уповноваженої особи з числа співвласників будинку. Уповноважена особа надалі буде переставляти інтереси співвласників БКБ та виконувати контролюючу функцію на всіх етапах: від узгодження технічного завдання і критеріїв відбору ГУЖК виконавця робіт до моменту підписання актів виконаних робіт. Надалі кожен крок ГУЖК погоджується з уповноваженою особою, а інформація про підписані договори та стан виконання робіт висвітлюється на офіційному сайті міськради,» - розповів про Програму Олександр Цертій.

    Що ж, вихід із ситуації нам запропонували, а чи стануть такі ремонти багатоповерхівок в обласному центрі спільними чи ж залишаться проблемою, яку мешканці повинні вирішувати самотужки, буде відомо після найближчого сесійного засідання. А ми з вами пам'ятаймо, що є єдиними спільними власниками наших будинків і повинні відповідати за порядок не лише в межах своєї квартири.

    Ольга Швиденко