У Музеї мистецтв Кропивницького відкрилася виставка художника-земляка
19 липня 2023 року в КЗ «Музей мистецтв Кіровоградської обласної ради» презентовано виставку «790 Кропивницький-Київ» творів художника-земляка, вихованця і співробітника кафедри живопису і композиції Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури Андрія Месюра.
Евакуація базової експозиції Музею мистецтв внаслідок повномасштабного вторгнення ворога в нашу країну змінило формат роботи закладу згідно нових умов воєнного часу. Це збільшило і без того шалений темпоритм виставкової діяльності та активізувало співпрацю з майстрами і художниками, як місцевими та і з інших регіонів України, професіоналами-спілчанами та молодими митцями. Таким чином відвідувачі музею отримали можливість познайомитися з цікавими мандрівними виставковими проєктами та відкрити для себе молодих митців, які вже встигли гучно заявити про себе і вразити шанувальників образотворчого мистецтва своєю творчою індивідуальністю і запалом.
І ось чергове знайомство, цього разу - з нашим земляком, художником-живописцем, автором логотипу обласної бібліотеки для юнацтва імені Євгена Маланюка (2018), членом Молодіжного об’єднання КОНСХУ НСХУ (2022) Андрієм Васильовичем Месюром. Художник народився 23 січня 1996 року в місті Кіровограді (нині – Кропивницький). Окрім загальноосвітньої школи пройшов ще три рівні навчання образотворчого мистецтва в Кіровоградській дитячій художній школі імені Олександра Осмьоркіна (2007-2012), на мистецькому факультеті Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (2012-2016) та майстерні живопису і храмової культури імені М. Стороженка Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури (2016-2022). З 2020 року він вже сам викладає в Академії, працюючи в навчальній лабораторії кафедри живопису і композиції.
Художник успішно реалізує себе в галузі станкового живопису, у техніках пастель, олівець, акварель тощо, постійно удосконалюючись як митець та збільшуючи кількість своїх картин, чимало з яких знаходяться наразі у приватних колекціях України.
Андрій Месюр є учасником міжнародного пленеру «Сонячна палітра Сходу» (Киргизька Республіка, грудень 2021) та чисельних виставок, серед яких Всеукраїнська художня виставка до Дня художника (Київ, 2020), Третя всеукраїнська та міжнародна виставка «Море акварелі» (Одеса, 2020), Всеукраїнська художня виставка «Україна від Трипілля до сьогодення в образах сучасних художників» (Київ, 2020), Всеукраїнська художня виставка жіночого портрета (Київ, 2020), Всеукраїнська різдвяна художня виставка (Київ, 2020), Всеукраїнська художня виставка «Святковий натюрморт» (Київ, 2021), Всеукраїнська художня виставка «Україна від Трипілля до сьогодення в образах сучасних художників» (Київ, 2022), Всеукраїнська художня виставка «Нескорена Україна» (Київ, 2022), виставка-конкурс імені К. Єлеви (НАОМА, Київ, 2019), Звітна виставка вечірнього рисунка (НАОМА, Київ, 2019), «Сучасне мистецтво України» до 30-річчя незалежності України (Національний музей «Київська картинна галерея», Київ, 2021), Третя звітна виставка-конкурс вечірнього рисунка (НАОМА, Київ, 2021), персональна виставка «790 Кропивницький – Київ» (Музей «Кам’яниця київського війта» (Київ, 2023).
Саме останній виставковий проєкт Андрія і презентовано наразі в Музеї мистецтв. Назва виставки - це назва поїзда, котрий виступає провідником між рідним містом художника - Кропивницьким, в якому він народився і виріс, і де живуть наразі батьки художника, і Києвом, який сприяв творчому формуванню і зростанню його як митця.
Таким чином підкреслюється, що обидва міста є ключовими в житті і творчості Андрія Месюра, Кропивницький – як місце домашнього затишку, а Київ – напруженої творчої праці. Обидва вони, явно, чи опосередковано відображені в роботах художника, уособлюючи два його світи, об’єднаних одним маршрутом – «790 Кропивницький – Київ».
Відвідувач виставки зможе побачити представлені на ній чудернацькі навчальні постановки, виконані ще під час навчання на старших курсах Академії, теплі краєвиди двору батьків Андрія та інші твори митця, які наглядно ілюструють його творчу індивідуальність та різнобарв’я технік - «Замислений» (2019), «Засніжений двір» (2019), «Поля» (2019), «Флокси» (2019), «Куточок саду» (2019), «Похмурий день у Лаврі» (2019), «Сараї у кучугурах» (2019), «Рудий паркан» (2020), «Автопортрет» (2020), «Перед парою» (2020), «Даная» (2020), «Оголена» (2020), «Сон» (2020), «Князь» (2020), «Нічний перон» (2020), «Вечоріє» (2020), «Кущ» (2020), «Академія» (2021), «Буранинський мінарет» (2021), «Львівська площа» (2021), «Рудий дуб. Сквер Болбачана» (2021), «Стара хата» (2021), «Вседержитель» (2021), «Синя тінь» (2021), «Юрта» (2021), «Жінка і Смерть» (2022), «Портрет професора І. Пилипенка (2021), «Портрет професора А. Яланського» (2022), «Пересувна кав’ярня» (2022), «Після дощу. Кудрявський узвіз» (2022), «Затишок» (2022), «Маки» (2022), «Сніг на Вознесенському» (2023), «Кирилівська церква» (2023), «Спогад про Киргизію» (2023) та інші.
Три представлені в експозиції роботи «Нічний перон» (2020), «Вечоріє» (2020) та «Ала-Арча. Холод» (2023) художник передав до фондової збірки Музею мистецтв.