Україна: Кому з вчителів підвищать зарплату?
Сергій Шкарлет: Одним із важливих рішень у 2021 році стало збільшення посадових окладів освітян
Зміцнення соціального статусу вчителя, збільшення посадових окладів освітян та всебічна підтримка педагогічних працівників. Про ці та інші питання йшлося на Всеукраїнському серпневому форумі «Освіта України 30 без бар’єрів: вектори якості та успіху», що відбувся 19 серпня у Києві, інформує Урядовий портал.
Під час Форуму Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет наголосив на важливості підтримки вчительської спільноти.
- Учитель – це людина, на якій тримається реформа освіти. Еліту має формувати еліта. Без неї чи нього будь-які зміни із забезпечення якості освіти будуть неможливими, тому одна з головних ідей сьогодення – умотивований учитель. Це означає, що наша мета – сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус», – зазначив він.
Одним із важливих рішень у 2021 році стало збільшення посадових окладів освітян на 20% з 1 січня та ще на 8,4% з 1 грудня 2021 року. А для додаткового фінансового вмотивування вчителів запроваджено їх сертифікацію. Це добровільна перевірка, успішне проходження якої надає вчителям 20% надбавки до посадового окладу.
Цьогоріч до освітянської спільноти приєднається близько 3 тис. молодих вчителів, які розпочнуть свою роботу у 2021/2022 навчальному році.
Покращення освіти та забезпечення її якості є першочерговими завданнями Міністерства освіти і науки. Разом із партнерами та місцевими органами управління освітою МОН продовжує роботу в цьому напрямі: створює нові платформи, забезпечує покриття інтернетом, знаходить можливості оновлення технічного забезпечення.
У грудні минулого року спільно з Міністерством цифрової трансформації та ГС «Освіторія» презентовано національну електронну платформу «Всеукраїнська школа онлайн», яка функціонує як додаток для змішаного та дистанційного навчання учнів 5-11 класів. Наразі платформою, на яку завантажено 1800 еталонних уроків, послуговуються близько 190 тис. користувачів.
Також у червні цього року в Харкові Міністерство освіти і науки України презентувало модель Національного освітнього технопарку – добровільне об’єднання менеджерів освіти, територіальних громад, науковців, педагогічних колективів, батьків здобувачів освіти, громадських організацій, роботодавців і бізнесу, яке забезпечить розбудову якості освіти належну синергію «СІМ НОТ»: Синергія, Інтеграція, Менеджмент, Національний Освітній Технопарк. У цей технопарк планується закласти інноваційні проєкти.
Упродовж дня учасники Всеукраїнського серпневого форуму «Освіта України 30 без бар’єрів: вектори якості та успіху» розглянули ключові питання розвитку освіти і науки. Загалом було представлено 15 локацій з різних областей України:
«Безпечна школа – безпечна країна»;
«Професійне становлення молодого вчителя: виклики сучасності й потреби майбутнього»;
«Локація Громадської організації «Батьки SOS». Секція для батьків «Путівник школою»;
«Освіта національних меншин: виклики та можливості»;
«Школа для всіх, освіта – для мене»;
«Опорна школа – простір особистого зростання»;
«Результати реформи професійної освіти за рік: реалізація планів, нові підходи до професійної орієнтації та фінансування»;
«Реформа шкільного харчування: рівні відповідальності»;
«Нова українська школа: інноваційні виміри викладання, навчання та виховання»;
«Дошкільна освіта для майбутнього: досягнення і перспективи»;
«Стратегічна сесія з розвитку позашкільної освіти»;
«Цифрова трансформація шкільної освіти: від проблематики до рішень»;
«Інтелектуальна еліта нації»;
«Реформа освіти в умовах децентралізації. Якісна освіта для кожного»;
«Здорова нація – здорова Україна».
Читайте також: Українських вчителів забезпечать ноутбуками
Онлайн-трансляцію форуму можна переглянути на Youtube-каналі та Facebook-сторінці Міністерства освіти і науки України.
Нагадаємо, під час відкриття Всеукраїнського серпневого форуму «Освіта України 30 без бар’єрів: вектори якості та успіху» Міністр Сергій Шкарлет визначив основну місію освіти та ключові досягнення протягом 30 років.