За оборутки з гуманітарною допомогою каратимуть штрафом від 17 до 51 тисяч
Комітет з питань правоохоронної діяльності продовжує роботу над проектами, які пристосовують українське законодавство до умов воєнного стану.
Під час online-засідання 22 березня розглянуто:
Проект щодо кримінальної відповідальності за оборудки з гуманітарною допомогою(№ 7146). Власне, після ряду обговорень, які відбувались у межах комітету за останні 2 тижні, проект змінився.
Так, пропонується встановити, що продаж, передача та/або обмін гуманітарної допомоги, використання пожертв або безоплатної допомоги, що призвели до отримання неправомірної вигоди у значному розмірі, карається штрафом від 17 до 51 тис. грн або виправними роботами на строк до 2-х років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3-х років – тобто, це буде кримінальний проступок.
А продаж, передача та/або обмін гуманітарної допомоги, вчинені під час надзвичайного або воєнного стану - караються позбавленням волі на строк від 5 до 7 років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до 3-х років та з конфіскацією майна.
Підслідність пропонується надати Національній поліції.
Зміни в КК стосовно скасування відповідальності у випадках добровільної здачі зброї, бойових припасів, вибухових речовин або пристрої (№ 7181);
Зміни в КК щодо підвищення ефективності боротьби з кіберзлочинністю в умовах воєнного стану (№7182).
Пропонуються зміни до ст. 361 (Несанкціоноване втручання в роботу електронно-обчислювальних машин (комп'ютерів), автоматизованих систем, комп'ютерних мереж чи мереж електрозв'язку), 361-1 (Створення з метою використання, розповсюдження або збуту шкідливих програмних чи технічних засобів, а також їх розповсюдження або збут) КК з метою приведення термінології у відповідність із Законом України від 16 грудня 2020 року № 1089-IX "Про електронні комунікації" й вимогами іншого законодавства у сфері кібербезпеки.
Зміни в КПК щодо удосконалення порядку здійснення кримінального провадження в умовах воєнного, надзвичайного стану (№ 7183)
Зокрема, пропонується надавати можливість Генеральному прокурору (особі, яка виконує його обов’язки), керівнику обласної прокуратури, їх першим заступникам і заступникам своєю постановою доручати здійснення досудового розслідування іншим органам досудового розслідування не лише у разі неефективності здійснення досудового розслідування, а також за наявності об’єктивних обставин, що унеможливлюють функціонування відповідного органу досудового розслідування чи здійсненням ним досудового розслідування в умовах введення в Україні або окремих її місцевостях воєнного, надзвичайного стану;
пропонується право створення керівником органу досудового розслідування міжвідомчих слідчих груп на підставі постанови, погодженої з керівниками відповідних органів досудового розслідування;
визначається порядок участі та залучення захисника і перекладача до проведення окремої процесуальної дії у кримінальному провадженні в умовах введення в Україні або окремих її місцевостях воєнного, надзвичайного стану;
закріплюються гарантії поновлення процесуальних строків в умовах введення в Україні або окремих її місцевостях воєнного, надзвичайного стану;
унормовується питання зупинення судового провадження у разі призову обвинуваченого для проходження військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період;
закріплюються гарантії здійснення дистанційного судового провадження в умовах введення в Україні або окремих її місцевостях воєнного, надзвичайного стану, коли обвинувачений перебуває поза межами приміщення суду;
пропонується надати керівнику органу прокуратури в умовах введення в Україні або окремих її місцевостях воєнного, надзвичайного стану користуватися повноваженнями слідчого судді, передбаченими статтями 186, 187, 190, 206, 219, 232, 246, 250 КПК України, у випадку відсутності об’єктивної можливості їх виконання слідчим суддею;
регламентуються гарантії розподілу матеріалів кримінальних проваджень у випадку неможливості забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, а також визначення складу суду в умовах введення в Україні або окремих її місцевостях воєнного, надзвичайного стану та ще багато чого.
Змінами в Дисциплінарний статут Нацполіції щодо присвоєння спеціальних звань поліції під час дії воєнного стану (п.з. № 7184) пропонується встановити, що під час дії воєнного стану заохочення у виді дострокового присвоєння чергового спеціального звання може бути застосовано одноразово до поліцейського без дотримання строків, зазначених у частинах 5 та 6 цієї статті, а також у законі «Про Національну поліцію».
Зміни в КК та КПУ щодо удосконалення відповідальності за колабораційну діяльність та особливості застосування запобіжних заходів за вчинення злочинів проти основ національної та громадської безпеки (п.з. № 7186);
Проект щодо введення кримінальної відповідальності за несанкціоноване розповсюдження інформації про переміщення або розміщення сил та техніки ЗСУ в умовах воєнного чи надзвичайного стану (з.п. №7189).
Тобто, умовним «тіктокерам» за поширення відео про переміщення ЗМУ, загрожуватиме від 5 до 8 років позбавлення волі. Для організованої групи, що діє з корисливою метою – від 8 до 12 років ув'язнення.
Поліція Кіровоградщини