Запрацював Державний стандарт "Супровід під час інклюзивного навчання"
З 4 лютого 2022 року почав працювати Державний стандарт "Супровід під час інклюзивного навчання". Діти, які потребують підтримки четвертого і п'ятого рівня, мають право на супровід асистентом.
Робота асистента дитини - це соціальна послуга. Людина, яка буде допомагати дитині (згідно з індивідуальним планом та з врахуванням рекомендацій висновку ІРЦ) має допомагати їй у:
- самообслуговуванні;
- підтримці у спілкуванні з дітьми, педагогами та іншими людьми;
- організації харчування та у прийнятті їжі;
- пересуванні: орієнтації в просторі, забезпеченні безпеки в приміщенні, на території закладу освіти або на іншій території під час навчальних екскурсій, практичних занять тощо;
- спостереження за станом здоров'я, допомогу в проведенні необхідних процедур;
- допомогу під час занять у гуртках, секціях, клубах, культурно-освітніх, спортивно-оздоровчих, науково-пошукових об'єднаннях на базі закладів освіти;
- забезпеченні денного відпочинку (сну) у закладах дошкільної освіти.
Надання соціальної послуги комунальними та державними надавачами здійснюється за рахунок місцевого бюджету (для батьків безкоштовно).
Як отримати послугу?
Пересвідчитися, що у Висновку ІРЦ вказаний 4 або 5 рівень підтримки і потреба у супроводі асистентом дитини.
Якщо немає такої фрази - за 5-6 місяців до початку нового навчального року потрібно пройти повторну Комплексну оцінку розвитку дитини в ІРЦ (якщо ви все-таки впевнені, що така підтримка потрібна)
З письмовою заявою та копією висновку ІРЦ звернутись до місцевого відділу соціального захисту населення
Повний текст документу з додатками, у тому числі вивчення потреб дитини, складання плану.
Дотичний документ
Про затвердження Типового договору про надання соціальних послуг: Наказ Міністерства соціальної політики України від 23.12.2020 № 847. Режим доступу https://clc.to/t9srgQ
P.S. Аналіз цього документу в розрізі прав дітей з ООП та інших учасників освітнього процесу буде трохи пізніше