Бюджет – 2019 потребує змін – переконані представники місцевих рад Кіровоградщини

  • 12 лист. 2018 15:00
  • 1354
    • Новина Бюджет – 2019 потребує змін – переконані представники місцевих рад Кіровоградщини Ранкове місто. Кропивницький
     
     Протягом двох останніх місяців Кіровоградське РВ АМУ у тісній співпраці із представниками органів місцевого самоврядування збирали пропозиції до проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України».
     
     
    Подібна робота тривала у всіх областіх України, була зібрана і проаналізована. В результаті представник Голови АМУ у парламенті народний депутат України Оксана Продан зареєструвала поправки  за пропозиціями Асоціації міст України.
     
    Асоціація міст України, зокрема, запропонувала:
     
    розділити повноваження міських та обласних рад щодо надання місцевих гарантій. Це дасть можливість не допустити перекладання відповідальності на бюджети міст за зобов’язаннями обласних рад;
     
    спростити процедури надання місцевих гарантій, шляхом скасування необхідності додаткових узгоджень з Антимонопольним комітету визначеної Законом України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання»;
     
    закріпити за бюджетами міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад 70% рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування;
     
    збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, в повному обсязі передати до бюджетів міст у вигляді субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування компенсації ризику населенню, яке проживає у таких зонах;
     
    включити до джерел доходів бюджетів міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад адміністративні штрафи, що накладаються органами комунального автомобільного та електротранспорту (тролейбус, трамвай), уповноваженими законом розглядати справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням правил користування автомобільним транспортом та електротранспортом;
     
    встановити можливість здійснювати видатки з бюджетів об’єднаних територіальних громад на програми і заходи щодо реалізації державної політики стосовно дітей, молоді, жінок, сім’ї, у тому числі утримання та програми центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
     
    фінансування дитячих садочків здійснювати за рахунок субвенції з районних бюджетів в обсягах, що забезпечує 100 відсоткове фінансування захищених видатків відповідних закладів;
     
    закріпити 20% субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах. Розподіл таких коштів здійснити між бюджетами міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад залежно від протяжності вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах;
     
    забезпечити фінансування соціальних пільг, встановлених державою, зокрема на проїзд у громадському транспорті, за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету;
     
    встановити чіткі критерії розподілу додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я, а саме розподілити дотацію таким чином: обласним бюджетам – 20%, бюджетам міст обласного значення – 30%, бюджетам об’єднаних територіальних громад – 35%, що дозволить уникнути дискреційних рішень обласних державних адміністрацій;
     
    вирішити питання погашення заборгованості за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, наданими місцевим бюджетам у 2009–2014 роках, передбачивши з державного бюджету місцевим бюджетам субвенцію на погашення такої заборгованості.
     
    Валентина Остапчук (за інформацією Асоціації міст України)