Кропивницький: Захмарні апетити Укрзалізниці можуть підірвати благополуччя міста

  • 12 квіт. 2019 13:41
  • 1305
    • Новина Кропивницький: Захмарні апетити Укрзалізниці можуть підірвати благополуччя міста Ранкове місто. Кропивницький
     
    Одеська залізниця вимагає 380 млн.грн компенсації за тимчасове припинення руху потягів шляхопроводом у Кропивницькому.
     
    Державна «Укрзалізниця» виставляє Кропивницькому вже третій розрахунок збитків, які нібито понесе через зміну руху потягів під час робіт з монтажу транспортної Арки на Левитського – щоразу з більшими сумами.
     
    Міський голова Андрій Райкович розповів, що думають та роблять з цього приводу в мерії, а також які вулиці цьогоріч ремонтуватимуть капітально, скільки дерев висадять цієї весни, та як особисто він ставиться до відновлення будівництва в Лісопарковій.
     
    - Політика – політикою, а весна прийшла, треба господарювати, - наголошує він. – «Полтавський міст» треба готувати до роботи з максимальним навантаженням. Його треба завершити. Бо починали в холодну пору року, зробили основу, а ще під мостом багато чого треба зробити. І ці роботи повинні виконувати за узгодженням з «Укрзалізницею». Те ж стосується початку монтажу Арки – ми в переговорному процесі. Я надіслав листи до керівника «Укрзалізниці», звернувся до чинного президента з проханням надати нам допомогу у вирішенні цього питання. Поки все в стадії перемовин. Рішення, які надійшли з Одеської залізниці, нас не задовольняють, вони пропонують часове «вікно» на початку осені, з 15 вересня. Ми будемо робити і 15 вересня цю роботу, якщо ні в який інакший спосіб не вирішиться, але це вже період ризиків. Набагато краще було б раніше, ми готові, монтується тіло арки…
     
    Хоча перемовини з залізничниками розпочато ще минулого року, і навіть було досягнуто певне порозуміння, потім втрутився форс–мажор - плинність кадрів у держструктурі.
     
    - Тих, з ким узгоджували, вже немає. Керівника Одеської залізниці змінили. Ми попередньо домовилися, нам дали підтвердження, всі дозволу для початку будівництва. І про дати ми говорили. А зараз все це намагаються відтермінувати, мовляв, велика кількість вантажів, потягів пасажирських, товарних. Скільки треба на місцях загальмувати, припинити рух вантажних потягів, маршрути руху пасажирських треба змінювати. Все це вже було втілено у цифри – одному з листів від «Укрзалізниці» говорилося про збитки у 80 мільйонів гривень, які підприємство отримає через зміну маршрутів руху пасажирських поїздів або їх скасування. Далі з’явились нові умови: на час проведення робіт є технічна можливість 16 пар вантажних поїздів спрямувати на інші напрямки, а 13 пар треба залишити без руху, орієнтовна сума збитків – 300 мільйонів гривень. Сума росте навіть не в арифметичній прогресії. Ми говорили спочатку про 67 мільйонів, потім про 310, зараз вже про 380. Я звернувся до керівника «Укрзалізниці» особисто, як очільник міста. Ми ще не «вмикали» соціальний аспект, ті важелі, якими сьогодні успішно користуються політики, не ходили з плакатами, з вимогами – це не амбіція, а потреба міста. В будь-якому випадку шляхопровід буде збудований, подобається це комусь, чи ні.
     
    Арка – аркою, а питання стану міських доріг після сходження небувало рясних снігів, що випали за зиму, наразі стає, як то кажуть, ребром. Зокрема на графік ямкових ремонтів, за словами Райковича, поки впливає сезонний фактор.
     
    - Зараз якраз той період року, коли ще не запустили на повну потужність асфальтові заводи. Сухою асфальтовою сумішшю ремонтувати недоречно – по-перше, вона надто дорога, по-друге, ремонт треба виконувати технологічно правильно, асфальтове покриття має бути без просадок та бугрів, це можна зробити тільки за допомогою матеріалу, однотипного з попередньо укладеним. Що стосується основних напрямків – це капітальні ремонти доріг, майже зроблена вулиця Короленка, такою буде Полтавська - від моста до площі Дружби народів. Вона буде розширена від моста до Васнєцова, і від Васнєцова до Дружби народів приведена до відповідності. Також вже фактично приступили до будівництва нової вулиці Кропивницького. Плюс буде збудований провулок Об’їзний від Полтавської до Далекосхідного кладовища. Ми про це говорили, все це підтверджено проектами, проекти виставлені на конкурс в Кабінеті міністрів, щоб отримати державне фінансування. Вулиці будуть зроблені такими, щоб не вимагати ремонтів протягом мінімум десятиріччя. Це також дасть можливість громадському транспорту здійснити заплановані раніше маршрути – по вулиці Яновського до 3 поліклініки з виходом на Полтавську по новозбудованій вулиці Кропивницького. Це ми повинні зробити в поточному році.
     
    Окрім капремонту вулиць, в місті має продовжитись власне житлове будівництво.
     
    - Йде підготовка до переміщення великого будівельного крану на новий майданчик, наприкінці травня вводимо в експлуатацію 54-квартирний житловий будинок на Жадова, і поряд будемо закладати новий будинок на два під’їзди, біля 100 квартир. Строки в межах двох з половиною років. Так, цього недостатньо, щоб задовольнити існуючі черги та потреби, але це те, що ми маємо змогу робити за рахунок коштів громади, міського бюджету. Господарство міста потребує великих коштів. Чого варта лише тепло модернізація…
     
    Напередодні початку сезону традиційних суботників від громади поки не надходять пропозиції про зміну цього цілком радянського та віджилого формату заходів з благоустрою – констатує Райкович. Та зазначає втім, що він вже частково змінений.
     
    - Ми не вибираємо окремі території чи об’єкти, концентруємо увагу на висадці парків, нових дерев. Ця весна також буде використана для того, щоб висадити 265 лип і 100 павловній. Перші почнуть висаджувати вже 13 квітня, маємо намір створити великий новий сквер біля озера Копань на Ковалівці, на висадку запрошені й місцеві екоактивісти. Ще 100 лип висадимо у сквері Молодіжному на Некрасівці, де наразі накопичилася значна кількість сухостою, там великі «лисини».  Заплановані також висадки в сквері Шевченка, на площі Богдана Хмельницького та на пустирі біля 3-ї поліклініки, а також на вулиці Кропивницького.
     
    Говорячи про створення нових насаджень, згадали й про відновлене будівництво у найбільшій зеленій зоні міста – Лісопарковій, біля озера Котяче око, яке пов’язують з колишнім депутатом міськради Віктором Ніколаєнком.
     
    - Це все сумнозвісне 405 рішення, 2008 рік. Документи на землю в забудовників з тих часів, - зазначає Райкович. - Я особисто – не будував би, не йшов би в розріз з думкою людей. Певні особи, я вважаю, з не найвищим рівнем свідомості, роблять таким чином виклик громаді: «А що ви можете, у мене все на законних підставах». Громада багато чого може. У забудовника ще є час подумати, чи продовжувати будівництво, і не йти проти громади. Люди витратили кошти, почистили це озеро, зроблена обрізка дерев, там дитячий майданчик, цей пустир прибраний. Це вже зона відпочинку. Однозначно мені це не подобається. Але прямих важелів впливу в міської ради немає. Через громаду ми виказали свою оцінку і ставлення до цього процесу. Громадська рада попередила, що вони не будуть байдужими, не дозволять забудовувати цю зелену зону. Інструмент адміністративний один – закінчити оформлення природоохоронної зони на цьому місці. Бо наразі ніби все визнано, але проекту немає, межі природоохоронної зони не встановлені. Тому остапи бендери мають можливість маніпулювати.