Реєстр застрахованих осіб: і довідку отримати, і пенсію оформити

  • 9 лист. 2019 11:06
  • 1025
    • Новина Реєстр застрахованих осіб: і довідку отримати, і пенсію оформити Ранкове місто. Кропивницький
     
    Зараз, коли соціальні виплати громадянам залежать від страхового стажу, лише в органах Пенсійного фонду України можна отримати довідку про підтвердження його наявності. А для оформлення у майбутньому пенсії інформація про страховий стаж та доходи для громадян є не менш важливою.
     
    Саме ці відомості зберігаються у персональній електронній обліковій картці Реєстру застрахованих осіб, що створюється на кожного офіційно працюючого громадянина, який є застрахованою особою у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
     
    Реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Реєстр) ведеться Пенсійним фондом України згідно із Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» з 1998 року. Це – своєрідна електронна база даних, де кожна застрахована особа має персональну картку із власним унікальним номером.
     
     
    Основних функцій Реєстру дві: 
     
    • забезпечення обліку застрахованих осіб у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування та їх ідентифікація; 
    •  накопичення інформації про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію), про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування та нарахування й облік виплат за окремими видами соціального страхування;
    •  видача такої інформації на запит застрахованим особам і страхувальникам та обмін такою інформацією з іншими державними органами (фондами соціального страхування, ДФС тощо). 
     
    В отриманні такої інформації зацікавлені як самі працівники, так і їхні роботодавці. Але як її отримати?
    Інформацію з Реєстру можна отримати у електронній формі після реєстрації самої особи або страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України з використанням електронного цифрового підпису. Формувати цю інформацію в електронний документ буде не фахівець Пенсійного фонду, а саме та особа, якій вона потрібна, зазначаючи при цьому необхідні дані та період, за який робиться запит. Такий сформований програмним способом документ включає обов’язкові атрибути – перевірочні коди (цифровий та QR) та засвідчується електронним цифровим підписом, що є аналогом електронної печатки ПФУ.
     
    Втім, хто більше довіряє паперу, має також можливість отримати довідку на паперовому носії безпосередньо у сервісних центрах територіальних органів Пенсійного фонду України. 
     
    Олена Пархоменко,
    начальник управління інформаційних систем
    та електронних реєстрів 
    головного управління
    Пенсійного фонду України 
    в Кіровоградській області