Кропивницький: як створити фінансову подушку для безпеки родини під час пандемії?

  • 9 лип. 2020 13:25
  • 1333
    • Новина Кропивницький: як створити фінансову подушку для безпеки родини під час пандемії? Ранкове місто. Кропивницький

    Громадська кампанія «Пандемія: час можливостей»

    Що робити, коли під час пандемії залишились без роботи? До кого звертатись по допомогу? Відповідь на ці запитання шукають тисячі мешканців Кіровоградщини. Та іноді порятунок знаходиться зовсім поруч, а ми його просто не помічаємо… 

    Де шукати нові можливості та як їх використати, розповідає бізнес-тренерка, авторка навчальних курсів для користувачів інстаграм та фейсбук Надія Кареліна. 

     

    Готуйте запасний майданчик

     

    – Перш за все, потрібно готувати заздалегідь запасний майданчик, – каже вона. – Подобається це нам чи ні, але в житті трапляються різні ситуації, і треба подбати про «фінансову подушку», яка дозволить протриматись на плаву певний час. Тому й джерел доходу має бути декілька. І навіть не два чи три, а більше. Розмови про те, що треба займатися чимось одним і стовідсотково віддаватися справі – це прекрасно. Та зазвичай такі речі розповідають люди, які мають декілька джерел фінансування, а тепер зосередились на одному напрямку.

     

    І правда, спочатку ми викладаємось на сто відсотків, щоб не лише бути професіоналами у своїй сфері діяльності, а й відкривати нові джерела прибутку. Бо рано чи пізно (а в житті все відбувається циклічно) може статися, що ми залишимось без роботи, і на такий випадок краще мати декілька варіантів зиску.

    По-друге, повинен бути кількамісячний запас на той випадок, коли ми втратили роботу і намагаємось розібратися, що робити далі. Треба подбати, щоб були гроші на харчування, на основні видатки. Підрахуйте, скільки щомісяця витрачаєте на їжу, комунальні послуги, оплату гуртків для дитини та ваші заняття (якщо ви не готові від них відмовитись). Треба врахувати й кредитні та інші зобов’язання, якщо вони є. 

     

    Можливо, хтось скаже: вам легко давати поради, а як мені при моїй зарплатні це зробити? Повірте, можна при будь-якій зарплаті відкладати бодай по трішки, щоб потім не хапати дрижаки. Це стосується і знаменитих, і не публічних людей.

     

    Нещодавно співачка Оля Полякова зізналася: їй було страшно, коли почався карантин. Без грошей зали-шились величезний колектив, з яким їздить на гастролі, домашня обслуга. Думаю, все ж таки певні запаси були, але вона, не подумавши, вклала все в нове шоу та створення фільму. Тож майте на увазі: треба відкладати.

     

    Соцмережі як ресурс

     

    І третій фактор ризику – відсутність у соціальних мережах або їх ігнорування як можливості додаткового заробітку. Наприклад, у вас є хобі, наприклад, ви любите читати й обговорювати прочитане, дивитись й обговорювати фільми, вам подобається плести, вишивати, готувати торти тощо. З часом можете монетизувати своє хобі. То чому б не представити його в соціальних мережах? Будь-хто може виставляти фото, пи-сати пости і бути блогером.

     

    Треба, щоб у будь-який момент ви могли про себе заявити. Якщо ви ведете свій блог раз чи двічі на тиждень і працюєте над привабленням аудиторії, то будь-якої миті, навіть якщо залишитесь без роботи, швидко зможете продати свої послуги. Ви копірайтер, можете розмовляти англійською і навчати, вмієте фотографувати й обробляти фото або ретушувати, малювати – це ваш ресурс. Якщо любите рутинну роботу – можете бути СММщиком, фахівцем, який наповнює сайти товаром. Працюєте у б’юті-сфері – викладайте відеоуроки, ведіть марафони. Загалом якщо ви регулярно ведете свою сторінку і ваших підписників стає більше – це ваша інвестиція. Підписники мають величезне значення. Це цільова аудиторія, якій ви можете надавати послуги чи продавати якусь продукцію.

     

    Швидко переорієнтуватись

     

    Одні й ті ж люди можуть продавати різні продукти, як це робить, наприклад, та ж таки Оля Полякова. Під час пандемії вона залишилась без роботи, але почала тричі на день вести прямі ефіри зі своєї сторінки. Її партнер запропонував робити це на регулярній основі, і вона отримала два величезних контракти від виробників морозива та солодощів. Це врятувало ситуацію.

     

    Крім того, Полякова запустила спортивний онлайн-курс. Це свідчить про те, що людина швидко переключилась. Вона отримувала гроші за кожен ефір. Інстаграм допоміг їй заробляти під час карантину. Раніше вона не мала стільки часу, а тепер використовує його з користю.

     

    Інші приклади. Кропивничанка шила одяг, мала замовлення на пошиття ексклюзивного вбрання. А коли почалась пандемія, миттєво перепрофілювалась – почала шити на замовлення захисні маски.

    Сіла за швейну машинку й майстриня по зачісках і візажу. Під час карантину вона продавала маски через інстаграм зі своєї «перукарської» сторінки.

     

    Заводьте блог

     

    Якщо ви вагаєтесь, чи варто заводити сторінку в соцмережах, – заводьте! Вона може стати вашим додатковим джерелом заробітку. Багато блогерів починали з того, що просто показували своє життя, а потім відкрили власний бізнес: ресторан, магазин косметики чи солодощів, салон краси. Втративши основну ро-боту, ви зможете більше часу приділити своєму блогу, хобі, розкрутитись і потім відкривати свої бізнеси. Або ж можете стати амбасадором якогось бренду. Зрозуміло, що не всі, але кожен зможе зайняти свою нішу.

     

    Можна вести свій блог, показувати часточку свого життя: як ходите на роботу, відпочиваєте, граєте з дітьми. Якщо ви будете це робити постійно, то рано чи пізно до вас постукають рекламодавці. Адже реклама не припинялась під час карантину. Навпаки, вона стала ще дорожчою.

     

    Карантин змусив багатьох вийти із зони комфорту й зрозуміти, що не обов’язково сидіти в офісі, щоб да-вати результат. Люди засукують рукави, працюють ще ефективніше, ніж до карантину. З телефоном у руках не обов’язково сидіти в кабінеті. Звісно, по телефону не замісиш тісто і не вилікуєш пацієнта. Але нав-чатися онлайн можна, причому не лише наукам, а й танцям чи малюванню. Відтак можна з будь-якої точки світу працювати, навчатися й заробляти.

     

    Я часто проводжу марафони з просування в інстаграмі і з’ясувала, що люди не знають своїх клієнтів, не вміють з ними працювати й продавати. Цю навичку можна набути, але її треба постійно відточувати.

     

    Восени ми запускаємо курс «Інстаграм!» для підприємців та тих, хто хоче відкрити власну справу. Ви можете відкрити її прямо під час курсу й почати продавати. Ми будемо працювати зі стратегією, концепцією, контентом і способами залучення клієнтів. З одними підприємцями будемо масштабувати бізнес, щоб продавати більше. З іншими – запускати бізнес. Якщо вам це цікаво – пишіть, записуйтесь, знаходьте додаткові способи зміцнення свого бюджету.

     

    Читайте також: Посткарантинний ринок праці: прогноз Державної служби зайнятості.  

    Кіровоградщина: Ринок праці на карантині.

          

    Проєкт фінансується Фондом міжнародної солідарності в рамках програми «Free Media Programme».

     

    Людмила Макей