Музей мистецтв презентує віртуальну експозицію «Зима крізь вії дивиться на світ»

  • 23 груд. 2022 17:24
  • 1057
    • Новина Музей мистецтв презентує віртуальну експозицію «Зима крізь вії дивиться на світ» Ранкове місто. Кропивницький
     
    Зима крізь вії дивиться на світ
    На віях тиші мерехтять сніжинки.
    Зима крізь вії дивиться на світ.
    Шляхи і діти їх – стежинки –
    шукають вранці згадку до воріт.... 
     
    Ліна Костенко
     
    Взимку, крім свят та подарунків, найбільше чекають снігу. Коли все навколо покривається білим полотном. І кожен опиняється немов у казці…
    23 грудня 2022 року КЗ «Музей мистецтв Кіровоградської обласної ради» презентує віртуальну експозицію із фондового зібрання «Зима крізь вії дивиться на світ».
     
     
    Відкриває виставку твір члена Національної спілки художників України, завідувача відділу Музею мистецтв – картинної галереї Петра Оссовського «Світ і Вітчизна» Анатолія Кімнатного (1980 р.н.) «Кіровоградський обласний художній музей» (2010). Анатолій Дмитрович працює в напрямку реалістичного мистецтва, в жанрах портрету, пейзажу, натюрморту та тематичної композиції. Надає перевагу техніці олійного живопису. Його твори зберігаються у приватних колекціях за кордоном, у зібранні Національного заповідника «Софія Київська», у художньо-меморіальному музеї О.О. Осмьоркіна та у Музеї мистецтв. Сам митець активно бере участь в художніх акціях та пленерах. Також майстер пензля щороку долучається до Великоднього Благодійного Аукціону.
    «Одеським трамваєм» (1999) від одесита Сергія Дриги (1960 р.н.) рухаємося далі. Творчість пейзажиста Сергія Дриги приваблює колористичними особливостями – «щільним» кольором, насиченими фарбами, які у поєднанні створюють складну кольорову гаму. 
    Художник переважно пише міські образи. Він часто звертається до вечірнього та нічного пейзажу, передаючи нюанси освітлення, поєднання природного та штучного світла – мерехтливі ліхтарі, всілякі відблиски, в тому числі багатоцвіття вечірнього неба. Митець часто пише воду, майстерно зображуючи складні відображення архітектури, нічних ліхтарів, що горять. Контрасти і насиченість фарб часто перебільшені. Іноді колорит повністю вигаданий. Такі сміливі експерименти з кольором посилюють виразність краєвидів. 
     
     
    Продовжує експозицію твір художника-земляка Володимира Федорова (1920-1986) «Зимовий етюд» (1979). Митець був всебічно розвиненою особистістю, людиною з енциклопедичними знаннями, заядлим театралом, який до того ж захоплювався історією, літературою, світовим мистецтвом, музикою, був літописцем та документалістом своєї епохи. Його реалістичний живопис є безцінним спадком сучасної України. 
     
     
    У віртуальній виставці презентовано ряд творів художника - земляка Петра Покаржевського (1889-1968), а саме «Зима у Воронках», «Зимою у парку» (1960), «Блакитні тіні» (1962), «На узліссі» (1962). Для художника характерна різноманітність творчих інтересів, він працював у різних жанрах, але провідним в його творчості є пейзаж. Всі пейзажі митця представляють собою етюди з натури, але багато з них узагальнюють побачене в природі й являють цілісний художній образ.
     
    Також вашій увазі представлено твір народного художника України, представника закарпатської школи живопису Антона Кашшая (1921-1991) «Долина Свидовець» (1960). Життєлюб, який довів кольори до ідеалу, художник, мав талант та неабияку працьовитість. Митець створював переважно пейзажі. Полотна відзначаються реалістичною манерою письма, незначним впливом імпресіонізму, досконалою композицією, монументальністю, ліризмом і згармонійованим колоритом. Наприкінці 1950 — початку 1960-х рр. відступив від принципів соцреалізму; у 1980-х рр. експериментував із різними стилями. Роботи зберігаються в провідних музеях України та за кордоном. Представлений роботою «Долина Свидовець» (1960) – величним краєвидом долини льодовикового походження у самому центрі Європи, наповнений внутрішньою свободою та яскравою потужною силою.
     
     
    Продовжує нашу зимову виставку робота славетного українського художника-пейзажиста Миколи Глущенка (1901-1977) «Зима» (1976). Художник працював у жанрах пейзажу, портрета, натюрморта. З великим успіхом виставляв свої роботи в різних країнах світу і набув слави як неперевершений майстер пейзажу. Він добре знав Ельзу Тріоле, Луї Арагона, Володимира Маяковського, спілкувався з Фернаном Леже, Пабло Пікассо, Анрі Матіссом, писав порт¬рети Ромена Роллана, Анрі Барбюса, Поля Сіньяка, Віктора Маргеріта та інших.
     
    У віртуальній експозиції презентовано мистецький твір народного художника України Івана Шутєва (1933-2019) «Зимовий ранок» (1958). «Вундеркінд» закарпатського живопису та художник завершальної фази. Один з найбільш плідних і витончених закарпатських майстрів натюрморту. Талановитий, емоційний, вражаюче різножанровий пейзажист. Яскраві кольори «Зимового ранку» (1958) передають атмосферу морозного ранку на теренах рідного художнику Закарпаття, за яким справедливо закріпилася поетична назва «Срібна Земля». 
     
    Далі презентуємо картину живопися-графіка Михайла Кобиленкова (1922-2002) «Зима. Ставне» (1963). Працює переважно в галузі станкового живопису, станкової та книжкової графіки. Учасник численних республіканських, всесоюзних і зарубіжних виставок. Твори зберігаються в музеях України, приватних колекціях України та Європи.  
     
    Також вашій увазі робота талановитого митця, заслуженого художника України, ще одного яскравого представника закарпатської школи живопису Золтана Шолтеса (1909-1980) «Зима у Закарпатті» (1963) з характерною для майстра холодною кольоровою гамою, своєю картинною довершеністю свідчить про величезний досвід натурних студій та майже підсвідоме захоплення красою закарпатського пейзажу. У його роботах – умиротвореність, м’якість і гармонія зі світом. А ще через його картини відчувається внутрішня теплота, сонячність і невимушеність. Його можна назвати натхненним оспівувачем Закарпаття. Митець залишив велику кількість праць, які зараз зберігаються в приватних колекціях Чехії, Словаччини, Польщі, Угорщини, Японії, Канади, Німеччини, Великої Британії. Твори митця, що написані в різні періоди життя зберігаються в музейних закладах України. Золтан Шолтес завжди був переконаний, що твори художника насамперед мають жити серед свого народу.
     
    І завершує нашу виставку ще одна робота художника–земляка, наразі одесита, Сергія Дриги (1960 р.н.) «Різдвяна гостя» (1999), яка передає загальну атмосферу різдвяно-новорічних свят та радісних спогадів пов’язаних з дитинством. Головним фактором, який відрізняє творчість художника, є те, що практично усі його твори вписуються у такі визначення як «оптимістичний пейзаж» та «мажорний живопис». Адже всі вони – сонячні, оптимістичні, заряджають відвідувача позитивною енергетикою, створюють відповідний настрій, змушують пробудити власну фантазію і уяву, одним словом – виконують функцію такого важливого у нас час антидепресанта.
     
    Напередодні свят команда Музею мистецтв бажає вам, наші дорогі відвідувачі, яскравих вражень, гарних новин та Перемоги!!!