З чим зустрічаємо новий навчальний рік

  • 18 серп. 2016 21:30
  • 1133
    • Новина З чим зустрічаємо новий навчальний рік Ранкове місто. Кропивницький

    На розгляд було винесено десять питань. Більшість з них було ухвалено одностайно навіть без додатків та обговорення. Доповіді нагадували партійні конференції нині забороненої політичної сили, проте дещо цікаве все ж варте уваги.

    Першим питанням розглядався перспективний план розвитку освітянської галузі міста на 2016-2020 роки. Доповідаючи деталі, очільниця міськвідділу освіти й науки Лариса Костенко зазначила, що на основі цього плану створюватимуться щорічні плани, а по підсумках будуть щорічні звіти. Також один раз на п"ять років проводиться аналіз стану вивчення тих чи інших предметів та стан роботи педпрацівників. Всі зауваження беруться до уваги інститутом післядипломної освіти, та,  в разі нобхідності, доповідаються до міністерства.

     Планом передбачена наповнюваність шкіл міста у 24031 учень, проте станом на сьогодні вже в наявності 24300 школяр. Спрогнозований показник протягом вказаних років  - 25675 учнів при середній наповнюваності класів у 26 дітей. Водночас констатовано зменшення дітлахів у дошкільних навчальних закладах. Відбувається поступове розвантаження груп.

    Другим питанням стало звітування щодо атестації педпрацівників за минулий період. Згідно доповіді, було проатестовано 500 працівників, близько 100 з яких підвищили чинну кваліфікацію. Отже, вчителів вищої категорії стало на 46 більше, старших вчителів - на 33, старших вихователів - на 3, як і вчителів-методистів. Серед шкільно-дитсадкового керівництва було проатестовано 14 директорів та 23 їхні заступники. Для ефективного контролю створені експертні предметні групи за участі кращих фахівців з того чи іншого предмету. Проте, як зазначила Лариса Костенко, незважаючи на зростання рівня зарплатні та методичного забезпечення, кількість учнів-переможців Всеукраїнських олімпіад з предметів значно скоротилася - майже вчетверо. В цілому на вказану кількість учнів зберігається кількість викладачів у 2200 осіб.

    Атестацію  успішно пройшли два дитсадки, в плані - атестація чотирьох дитсадків та чотирьох шкіл. Також відбувається переоформлення чинних статутів навчально-виховних закладів відповідно до законодавчих змін. Проте, як зазначила одна з доповідачок, "чекаємо остаточних перейменувань..." Що малось на увазі - загадка.

    Освітня колегія похизувалась наявністю повної мережі спеціальних класів - для дітей з особливими потребами. Проте з"ясувалось, що Знам"янка, Долинська та Світловодськ все ж мають кращі показники, ніж обласний центр. В Кропивницькому ж лідерами з ефективності є школи №№ 15 та 20 та інтернат. Кількість "особливих" дітей на сьогодні становить більше ніж півтисячі осіб, з яких 150 навчаються за індивідуальним планом, а 35 - у формі екстернату. Причинами цього є специфічні вади здоров"я: 39 дітей мають неврологічні проблеми, 52 - психіатричні розлади, 11 - онкозахворювання, двоє - вади слуху та четверо - зору. Освітяни відмітили зниження екстернату на 19 учнів з одночасним зростанням індивідуальної форми на 11 осіб. Базовими комплексами для цих дітей залишаються школи № 34 та №35, ведеться підготовка школи №13.

    Національно-патріотичне виховання, хоча й слабенько, але просувається. Констатуючи посилення рівня вивчення предмету "Захист Вітчизни", колегія визнала кадровий голод профільних фахівців. В наявності лише 4 базові школи, перше місце з яких впевнено тримає інтернат з його кадетськими класами. У створеному Центрі національно-патріотичного виховання очікується зміна керівника (причини й подробиці не уточнювались). Лариса Костенко готова залучити до роботи АТОвців за наявності у них педагогічнї освіти будь- якого профілю.

    Наостанок були обговорені питання моніторингу рівня відвідуваності учніми шкіл, прозвітовано про виконання рішень попередніх колегій та затверджені тарифні розряди для зарплатні керівників двох дитсадків та в о. директора НВК №18.

    Як відомо, нова очільниця Міносвіти  й науки Лілія Гриневич анонсувала масштабну реформу всієї освітянської сфери. Як це відобразиться на місцевому рівні - незабаром відчуємо.